تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۵۰۲۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مخالفت امام جمعه شهر امامزاده عبدالله برای ساخت معدن در این منطقه

‌می‌متالز - حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به صدور مجوز برای فعالیت چهارمین معدن در شهرامامزاده عبدالله با این اقدام مخالفت کرد و آن را خلاف منافع کشوری و استانی دانست و گفت: نباید برای استفاده برخی افراد سودجو اجازه بدهیم، محیط‌زیست این منطقه در خطر بیفتد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام «حسین حسین زاده برسمنانی» با بیان اینکه در حال حاضر سه معدن در این شهر فعال است، تصریح کرد: متاسفانه در روز‌های اخیر شنیدیم که قرار است تا چهارمین معدن در این شهر فعال شود و این اقدام سبب نگرانی مردم منطقه شده که برخی تجمعات و اعتراضات مردمی را در پی داشته است.


امام جمعه شهر امامزاده عبدالله در استان مازندران با اشاره به صدور مجوز برای فعالیت چهارمین معدن در این شهر با این اقدام مخالفت کرد و آن را خلاف منافع کشوری و استانی دانست و به شدت از این تصمیم انتقاد و اظهار کرد: نباید برای استفاده برخی افراد سودجو اجازه بدهیم، محیط‌زیست این منطقه در خطر بیفتد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده خاطرنشان کرد: فعالیت معادن گرچه سبب رونق اقتصادی می‌شود، ولی از سوی دیگر منابع غنی و طبیعی که زیست مردم به آن وابسته است را از بین می‌برد، هم اینک این سه معدن سبب شده تا خسارات زیادی به جنگل‌ها و مراتع وارد شود و مردم از این وضعیت ناراحت باشند.

وی تأکید کرد: همه موظف هستیم که برای آیندگان، محیط‌زیست را حفظ کنیم تا آن‌ها هم از زندگی سالم و آرام و طبیعی برخوردار باشند، نه اینکه بخواهیم برای تأمین برخی منافع اقتصادی موقتی آینده را به خطر بیندازیم. بنده خود از نزدیک با معترضان جلسات مختلف را برگزار کرده‌ام و به بررسی کارشناسی این موضوع پرداخته‌ام که نظرات آن‌ها بسیار منطقی و دقیق است، حتی بازدید میدانی هم در این زمینه داشتم که این دیدگاه‌ها را تأیید می‌کرد.

حجت الاسلام حسین زاده یادآور شد: با برخی از مسوولان استان مازندران و شهرستان آمل هم در این زمینه مذاکره بعمل آمده که آن‌ها هم با صدور مجوز برای چهارمین معدن مخالفت می‌کردند و آن را به صلاح منافع این منطقه نمی‌دانستند، بنابراین امروز باید برای حفظ محیط زیست علاوه بر مخالفت با چهارمین معدن، سایر معادن را هم به شکلی مدیریت کنیم که دیگر به محیط زیست آسیب نزند،، زیرا خطرات زیادی را برای آیندگان رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه این شهر دارای ۸۲۰ کیلومترمربع است که در آن ۴۲ روستا وجود دارد و از این میان ۱۰ روستا برخوردار و ۳۲ روستا کم برخوردار است، ادامه داد: جمعیت ثابت این شهر ۲۰ هزار نفر و جمعیت شناور آن ۶۰ هزار نفر است که ۳۰ درصد مساحت این شهر جلگه و ۷۰ درصد جنگل کوهستانی و مراتعی هستند، به همین دلیل عمده شغل ساکنان این شهر دامداری و کشاورزی است. این شهر داری ۲۳ دهیاری، ۱۷ پایگاه بسیج برادران و ۶ پایگاه بیسج خواهران و هفت اداره مستقر دارد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده یادآور شد: طبق آمار اعلام شده در استان مازندران شهر آمل به عنوان قطب اقتصادی این استان به شمار می‌آید و امامزاده عبدالله که تابع شهرستان آمل است به عنوان قطب اقتصادی این شهرستان شناخته می‌شود،، زیرا هم اینک ۱۲۰ شرکت در این شهر فعال هستند که در دو شهرک صنعتی فاز اول و دوم امامزاده عبدالله فعالیت می‌کنند، بنابراین از نظر موقعیت استراتژیکی این شهر از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و قابلیت تبدیل شدن به شهرستان را دارد.


وی افزود: این شهر افزون بر برخورداری از منابع جنگلی دارای سه معدن فعال است که به تبع این منابع شاهد روز افزون قاچاق چوب هستیم. که باید مسوولان برای مقابله با این قاچاق اقدام جدی انجام دهند تا نگذارند منابع آن از بین برود.


حجت الاسلام حسین زاده در خاتمه از همکاری مردم منطقه و‌مسوولان محلی من جمله دهیاران و شورا‌های اسلامی و بسیجیان و بخشدار و حوزه مقاومت اُحد و فرماندار و دادستان جهت همراهی برای مخلفت با ایجاد معدن در شهر امامزاده عبدالله قدردانی بعمل آورد.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده