تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۵۰۷۴۶
سرویس خبر : انرژی

چهارمین کشتی ترکیه برای اکتشاف گاز راهی دریای سیاه می‌شود

‌می‌متالز - فاتح دونماز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که چهارمین کشتی حفاری گاز طبیعی در دریای سیاه ظرف دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، دونماز در یک بیانیه تلویزیونی به شبکه محلی تی آر تی هابر گفت: کشتی «الفاتح» به حفاری اکتشافی در میدان قره سو-۱ در دریای سیاه ادامه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه شرکت‌های نفتی ترکیه و بین المللی ۷ تا ۸ فعالیت حفاری برای اهداف اکتشافی در دریای سیاه دارند، بدون بیان جزئیات بیشتر اعلام کرد: چهارمین کشتی اکتشافی تا یکی دو ماه آینده ماموریت خود را آغاز می‌کند.

سه کشتی ترکیه‌ای به نام‌های «بارباروس حیرالدین پاشا»، «القانونی» و «الفاتح» قبلاً جست‌وجو و اکتشاف گاز طبیعی در دریای سیاه را آغاز کرده‌اند.

شایان ذکر است که شرکت نفت ترکیه TPAO اخیرا آزمایش جریان گاز طبیعی در چاه Turkali ۱ میدان گاز طبیعی ساکاریا در دریای سیاه را با موفقیت به پایان رساند.

در اوت ۲۰۲۰، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که کشتی اکتشافی فاتح بزرگترین میدان گاز طبیعی تاریخ این کشور را در سایت تونا ۱ در میدان ساکاریا با ذخیره ۳۲۰ میلیارد متر مکعب کشف کرده است.

این در حالی که یونان و قبرس به اقدامات ترکیه برای اکتشاف نفت و گاز دریای سیاه و زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی و حریم دریایی اعتراض دارند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده