تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۵۲۴۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رونق "بورس" با سایه مالیات بر موازی‌ها

‌می‌متالز - می‌توان گفت عملیاتی شدن مالیات‌ها بر سرمایه در بازار‌های موازی باعث رونق بازار سرمایه و ایده آل شدن آن در سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، هادی جمالی کارشناس سرمایه گذاری اعتلاء البرز، در خصوص روند بورس در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: با توجه به شرایط می‌توان گفت در صورتی که اقتصاد کشور قابلیت پیش بینی پذیری داشته و دارای ثبات خوبی باشد، می‌تواند به تحلیل آنالیزگر‌ها کمک کند. از طرفی اصلاح شاخص و تعیین فرمول نرخ‌ها واقعیت بازار سرمایه را به وضوح نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از طرفی ادامه روند شفافیت در بازار سرمایه، ورود صنایع تولیدی به بورس کالا، حذف رانت در صنایعی نظیر سیمان و زغال سنگ و عملی شدن حذف دامنه نوسان می‌تواند وضعیت بورس را بهبود بخشیده و در نهایت باعث بازگشت اعتماد مردم به بازار شود. با ثبات ایجاد شده انتظار رشد منطقی از بازار سرمایه وجود دارد که البته در غیر این صورت ایجاد وضعیتی مشابه سال ۹۸ و ۹۹ می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را به سمت تورم و رکود ببرد.

جمالی خاطرنشان کرد: از طرفی در صورتی که توافق برجام حاصل شود، به نظر می‌رسد شاهد رشد و رونق بازار سرمایه خواهیم بود. البته اگر نرخ بهره بین بانکی به کمتر از ۲۰ درصد برسد، می‌تواند به جذابیت بورس کمک کند. همچنین می‌توان گفت عملیاتی شدن مالیات‌ها بر سرمایه در بازار‌های موازی باعث رونق بازار سرمایه و ایده آل شدن آن در سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده