تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۷
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۶۴۳۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۰ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در محلات محقق شد

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۶۰ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در سه ماهه نخست امسال در این شهرستان محقق شد.

به گزارش می‌متالز، محمد جمال عباسی روز دوشنبه افزود: این حجم از سرمایه‌گذاری با صدور ۲ پروانه بهره‌برداری در زمینه فرآوری سنگ حاصل شده است.

وی با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری ۱۰ فرصت شغلی پایدار در محلات ایجاد کرد، اظهار داشت: وجود معادن سنگ در این شهرستان ظرفیت ارزشمندی برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال است که بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم برنامه اولویت‌دار اداره صمت محلات است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات عنوان کرد: هفت جواز تاسیس نیز از ابتدای امسال تاکنون در بخش صنعت شهرستان محلات صادر شد که برآورد سرمایه مورد نیاز برای تحقق آن‌ها ۴۴۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال است.

جمال عباسی اظهار داشت: بهره‌برداری از این واحد‌ها ۷۸ فرصت شغلی در زمینه برش و فرآوری سنگ و صنایع جانبی را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: یک شهرک، یک ناحیه و ۲ قطب صنعتی در محلات وجود دارد و بیش از چهار هزار فرصت شغلی در ۹۰ واحد صنعتی پروانه‌دار مستقر در این مراکز ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۱۱۵ معدن در محلات وجود دارد که ۷۵ واحد آن فعال است و ۶۲ واحد آن‌ها در حوزه سنگ تراورتن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سهم ۵۰ درصدی اقتصاد محلات از تولید سنگ‌های خام و تزئینی توانسته رونق مناسبی را برای این شهرستان رقم بزند.

شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی، ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ‌های تزئینی، گل و گیاه و تریکو است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار