تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۷۰۹۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی:

تشکیل کنفدراسیون فولاد مانند ثبت یک شرکت ساده نیست/ زنجیر زنجیره فولاد متصل می‌شود؟

‌می‌متالز - عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: تشکیل کنفدراسیون فولاد می‌تواند در بهبود وضعیت تولید و فولاد موثر واقع شود، چرا که دولت حمایت خود از تشکیل کنفدراسیون فولاد را اعلام کردند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی عبداللهی با اشاره به وضعیت فعلی تشکیل کنفدراسیون فولاد افزود: تشکیل این کنفدراسیون به پیشنهاد انجمن نورد مطرح شد که در این راستا معاون قضایی دادستان کل کشور از آن حمایت کرد و با توجه به اینکه در طول زنجیره فولادی، تضاد منافع منجر به ناهنجاری‌هایی شده، معاون وزیر صمت نیز حمایت دولت از این اقدام را اعلام کرد.

وی افزود: بنابراین در هفته‌های آتی یک نشست بین انجمن‌ها تشکیل خواهد شد تا متحد شوند و بتوانند مشکلات خود را حل کنند. در واقع با این جلسه، انجمن‌ها می‌توانند در تضاد منافع با یکدیگر کنار بیایند و به عنوان یک کنفدراسیون خواسته و مطالبه خود را از دولت دریافت کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران اظهار داشت: در این راستا امیدواریم بخش خصوصی و انجمن‌های فولادی فعالیت بیشتری داشته باشند و نشستی که در آینده نزدیک برگزار می‌شود نیز، بتواند در هماهنگی آن‌ها تأثیرگذار باشد. این اقدام می‌تواند در بهبود وضعیت صنایع وابسته موثر واقع شود، چرا که دولت و وزارت صنعت و معدن حمایت خود از تشکیل کنفدراسیون فولاد را اعلام کرده‌اند.

عبداللهی تصریح کرد: در این بین لازم به ذکر است که تشکیل کنفدراسیون بحث تشکیل یک شرکت یا موسسه نیست که به ثبت برسد، چرا که به سازگاری و هماهنگی بین چند انجمن نیاز دارد. در نهایت می‌توان گفت این کنفدراسیون متشکل از انجمن‌های فولاد، نورد و سنگ آهن برای هماهنگی در زنجیره و مطالبه خواسته‌های کل آن است که امیدواریم این اتفاق به زودی به سرانجام برسد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده