تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۷۳۵۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل سهام فنورد/ فروش ماهانه فنورد چقدر بود؟

‌می‌متالز - خانواده شگفتی مالکیت ۳۱ درصد از شرکت فنورد را دارد و خانواده شهرستانی مالکیت ۳۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. در مقابل ۱۴ درصد متعلق به شرکت شین کیش و ۷ درصدی هم به مجتمع صنعتی فولاد امیر خاورمیانه تعلق می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، سهام شرکت نورد و قطعات فولادی (فنورد) با ارزش بازاری ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومانی تنها یک مالک حقوقی درصدی دارد آن هم شرکت شین کیش -سهامی خاص– با ۱۳ درصد مالکیت، البته شرکت مجتمع صنعتی فولاد امیر خاورمیانه را نباید از قلم انداخت، ولی به دلیل نزدیکی به درصد سهم حقیقی‌ها و کمتر از ۱۰ درصد بودن تنها به شرکت شین کیش اکتفا می‌کنیم.

تحلیل سهام فنورد/ فروش ماهانه فنورد چقدر بود؟


۶۵ درصد از این نماد را می‌توان در دسته سهامداران درصدی جای داد و ۳۵ درصد باقی مانده را به عنوان سهام شناور در نظر گرفت.

اما می‌توان با بررسی گزارش‌‍‌های تفسیری هیات مدیره سهامداران این شرکت را بهتر شناخت و آن‌ها را اینگونه دست بندی کرد که خانواده شگفتی مالکیت ۳۱ درصد از این شرکت را دارد و خانواده شهرستانی مالکیت ۳۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. در مقابل ۱۴ درصد متعلق به شرکت شین کیش و ۷ درصدی هم به مجتمع صنعتی فولاد امیر خاورمیانه تعلق می‌گیرد.

تحلیل سهام فنورد/ فروش ماهانه فنورد چقدر بود؟


عملکرد مالی شرکت


فنورد در ۵ ماهه نخست امسال توانسته است به فروش یک هزار و ۴۵ میلیارد تومانی دست پیدا کند که سهم اردیبهشت ماه از این فروش رقم ۳۰۳ میلیارد تومان بوده که بیشترین میزان فروش چند ماهه اخیر است.

شرکت بعد از فروش خوب در اردیبهشت ماه با افت فروش ماهانه مواجه شده است و تا مرداد ماه این افت فروش ادامه دار بوده است به طوری که تیر و مرداد ماه را با فروش حوالی ۱۷۱ میلیاردی تمام کرده است.

فنورد در فصل بهار، بهای تمام شده در صورت مالی سود و زیان خود را نسبت به فصل زمستان کاهش داده است و به رقم ۵۹۱ میلیارد تومانی رسانده است تا سود ناخالص خود را افزایش دهد و به عدد ۱۰۸ میلیارد تومان برای سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ برساند.

اما سود خالص و نهایی این شرکت برای فصل بهار با کاهش همراه بوده است و از عدد ۱۴۴ میلیاردی زمستان ۱۴۰۰ به رقم ۹۷ میلیاردی برای فصل بهار ۱۴۰۱ رسیده است.

فنورد برای سه ماهه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۱ سود انباشته خود را کاهشی دیده است و به عدد ۲۷۹ میلیارد تومان رسیده است این شرکت در گزارش سه ماهه بهار میزان بدهی جاری شرکت را از رقم ۵۱۹ میلیارد تومان فصل زمستان به عدد ۹۵۰ میلیارد تومان برای فصل بهار رسانده است.

در خصوص فروش‌های این شرکت این گونه از سامانه کدال برداشت می‌شود که نرخ قراضه این شرکت از ابتدای سال مالی جاری ۱۴۰۱ با افت همراه بوده است به طوریکه نرخ هر تن قراضه فروش رفته این شرکت در فروردین ماه سال جاری برابر با ۲۵ میلیون ۳۰۰ هزار تومان برای هر تن بوده که این عدد برای مرداد ماه به رقم ۱۹ میلیون و ۶۵۷ هزار تومان به ازای هر تن رسیده است.

اما نرخ ورق-تسمه-پلیت این شرکت که به عنوان محصولی با بیشترین ارزش ریالی فروش برای این شرکت محسوب می‌شود کمی بهتر بوده و روند صعودی به خود گرفته است به طوری که این شرکت در فروردین ماه هر تن ورق-تسمه-پلیت را تنی ۱۷ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان فروخته و همین محصول را در مرداد ماه روی عدد ۱۸ میلیون تومان برای بازار داخلی و رقم ۱۹ میلیون ۵۰۰ هزار تومانی برای بازار‌های خارجی به فروش رسانده است.

تحلیل سهام فنورد/ فروش ماهانه فنورد چقدر بود؟

تحلیل سهام فنورد/ فروش ماهانه فنورد چقدر بود؟

تحلیل سهام فنورد/ فروش ماهانه فنورد چقدر بود؟

منبع: اقتصاد نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده