تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۹۱۸۲۸
سرویس خبر : انرژی

خودکفایی در تولید قطعات نیروگاهی از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری کرده است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: با خودکفایی در ساخت قطعات نیروگاهی در داخل از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

به گزارش می‌متالز، مدیران صنعت آب و برق استان قزوین روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران مهمترین فعالیت‌های دستگاه خود را در دولت سیزدهم تشریح کردند.

در این نشست داراب بیرنوندی رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق و مدیرعامل آبفا، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، موتاب‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، اوجاقی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، صباغیان مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی، ضمن ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

صباغیان مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی قزوین در این نشست گفت: در ساخت قطعات نیروگاهی در داخل به خودکفایی رسیده ایم و قادریم تمام نیاز‌های خود را برای تعمیرات نیروگاهی در داخل تامین کنیم.

خودکفایی در تولید قطعات نیروگاهی از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری کرده است
وی افزود: تاکنون ۱۰ کشور جهان به توانمندی و تکنولوژی طراحی و ساخت قطعات نیروگاهی دست یافته اند که خوشبختانه جمهوری اسلامی نیز به این فنآوری رسیده و از کشور‌های فرانسه، روسیه و امارات جلوتر رفته و با این قطع وابستگی سالانه میلیون‌ها دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی یادآورشد: در دولت سیزدهم ۲۲ واحد نیروگاهی به بهره برداری رسیده از جمله هریس، هنگام، جهرم، شهید باکری، بعثت و مهتاب طریق کرمان که بخشی از نیاز‌ها را پاسخ می‌دهد.

وی بیان کرد: ساخت یک واحد نیروگاهی در مدت هشت ماه از افتخارات کشور است و بیشترین تولید برق با ۳۴۸ میلیارد کیلو وات ساعت در طول تاریخ در این نیروگاه انجام شده و نصب ۴۶۴۸ مگاوات در مدت یک سال از اقدامات انجام شده است.

صباغیان تصریح کرد: برای سال آینده برنامه‌هایی داریم که احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا ۸۵۰ مگاوات، ارتقای ظرفیت تولید نیروگاه‌های حرارتی وبرقآبی به ظرفیت ۵۱۵ مگاوات، ساخت نیروگاه‌های حرارتی وابسته به صنایع ۱۴۷۸ مگاوات و نیروگاه‌های جدید ۳۰۲۶ مگاوات و رفع محدودیت از واحد‌هایی که مشکلاتی داشتند تا یک هزار مگاوات و واحد‌های مقیاس کوچک هم ۹۰ مگاوات در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده