تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۹۴۹۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل کارگروه هماهنگی بازرسی برای برقراری امنیت خرید شب عید

‌می‌متالز - مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت گفت: به منظور حفظ آرامش بازار و برقراری امنیت خرید شب عید مردم، تشکیل کارگروه هماهنگی بازرسی به‌منظور تشدید بازرسی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، نشست قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار روز‌های پایانی سال و ماه مبارک رمضان با محوریت بررسی چالش ها، فرصت‌ها و تهدید‌های مربوط به نظارت، کنترل و مدیریت بازار و شناسایی موانع و مشکلات مربوطه و مدیریت راهبردی و کیفیت نظارت بر بازار و بیان راهکار‌ها توسط مسوولان برای ارائه خدمات به مردم در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد. محمد ابراهیم امینیان در گفتگو با مهر، در مورد نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این شرایط باید فعال‌تر از گذشته قیمت کالا‌ها را کنترل کنیم و نسبت به زنجیره توزیع کالا در بازار نظارت داشته باشیم. مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت بر ضرورت انسجام حداکثری و هماهنگی زیرساخت ها، برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی در حوزه نظارت بر بازار تاکید کرد و افزود: عزم ما برای این مهم جدی است و در این راستا به‌منظور رفع نواقص موجود، ایجاد وحدت رویه در برنامه‌ریزی و اجرای دقیق وظایف مربوط به حوزه بازرسی می‌طلبد که برنامه‌ریزی جامع، دقیق و مدونی در حوزه بازرسی داشته باشیم؛ بنابراین برای خدمت رسانی مطلوب‌تر به شهروندان و حفظ آرامش بازار و همچنین برقراری امنیت خرید شب عید مردم، تشکیل کارگروه هماهنگی بازرسی به‌منظور تشدید بازرسی‌ها در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی سیاستگذاری بازرسی متناسب با شرایط بازار و مطابق با مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، تدوین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بازرسی برای ابلاغ به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و ایجاد هماهنگی با هدف افزایش اثربخشی اقدامات بازرسی در سطح سازمان و سایر استان‌ها را مهم‌ترین وظایف این کارگروه دانست. مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت افزود: برنامه‌ریزی و مشارکت در اجرای طرح‌های نظارتی و ارائه گزارش به مراجع ذی صلاح و نیز برنامه‌ریزی به منظور اجرای بازرسی‌های ویژه از دیگر وظایف این کارگروه است. وی یادآور شد: رصد و پایش زمانی موثر خواهد بود که برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای مدیریت بازار وجود داشته باشد و مهم‌تر اینکه توسط کارشناسان متخصص و متناسب انجام شود و واحد‌های نظارتی در رصد و پایش در حوزه‌های مختلف، همه مسائل را بررسی و کنترل کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده