تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۹۵۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کل گمرک ایران وعده داد

آزمون کارگزاری گمرک در سال آینده، دو (۲) بار برگزار می‌شود

‌می‌متالز - رییس کل گمرک ایران در پاسخ به اعتراض عده زیادی از شرکت کنندگان آزمون کارگزاری گمرک (حق العملکاری) سالجاری، خطاب به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پاسخ داد. در این نامه خطاب به پژمانفر، آمده است:

به گزارش می‌متالز، رییس کل گمرک ایران در پاسخ به اعتراض عده زیادی از شرکت کنندگان آزمون کارگزاری گمرک (حق العملکاری) سالجاری، خطاب به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پاسخ داد. در این نامه خطاب به پژمانفر، آمده است:
«حدنصاب آزمون کارگزاری گمرکی براساس قانون مجوز کسب و کار در نظر گرفته شده است و امکان تغییر در آن توسط سازمان سنجش و آموزش کشور میسر نمی‌باشد. از طرفی با عنایت به توافقات به عمل آمده، مقرر شده است سازمان سنجش و آموزش کشور درخصوص نحوه برگزاری آزمون و همچنین محتویات مندرج در کارنامه داوطلب، فرصت اعتراض، انتقاد و پیشنهاد را فراهم نماید؛ لذا چنانچه داوطلبی نسبت به شیوه برگزاری آزمون، محتوای سوالات و نمره مکتسبه خود اعتراض داشته باشد، می‌بایست از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، اعتراض خود را ثبت و نتیجه را از آن سازمان، پیگیری نماید.»

تکذیبیه شرکت تولیدی صنعتی فراسان و توضیحات بولتن نیوز پیرامون یک خبر

قصه ناتمام اخراج کارکنان در گمرک به بهای حفظ پست و اخراج ۶ نفر دیگر در گمرک پرویزخان

رضوانی فر در پایان این نامه وعده داد: *آزمون کارگزاری گمرک، در سال ۱۴۰۲، طی دو مرحله (دوبار در سال) برگزار می‌شود. 

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون سال جاری، به دلیل عدم کسب حدنصاب نمره علمی لازم نتوانستند حائز شرایط قبولی شوند.

آزمون کارگزاری گمرک معمولاً هرچندسال یکبار از سوی گمرک ایران برگزار شده و قبل از آزمون سالجاری، آخرین بار در سال ۱۳۹۵، این آزمون برگزار شده بود!
حال باید دید گمرک ایران واقعاً در سال آتی، قصد بر برگزاری این آزمون را دارد یا صرفاً این توضیحات برای رفع تکلیف و آرام کردن جو اعتراضات در این زمینه می‌باشد.

تصویر نامه رییس کل گمرک ایران به مجلس شورای اسلامی را در زیر ببینید:

آزمون کارگزاری گمرک در سال آینده، دو (۲) بار برگزار می‌شود

منبع: بولتن نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده