تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۹۹۲۳
سرویس خبر : انرژی

نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز مارون برگزار شد

می متالز - نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.
نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز مارون برگزار شد

به گزارش می متالز، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: خوشبختانه با تحقق ۱۰۲.۹ درصدی مجموع تولید شرکت‌های بهره‌بردار از آغاز امسال تاکنون، از برنامه پیشی گرفتیم و این مهم در شرایط خاص موجود، کاری بزرگ و تحسین برانگیز است.

وی افزود: مقرر شد نشست‌های پیش‌بینی تولید بر افزایش و نگهداشت آن متمرکز شود و حتی نام آن به «نشست پیش‌بینی افزایش و نگهداشت تولید» تغییر یابد، از این رو مباحث در سطح تخصصی تولید عنوان و الزام‌های مورد نیاز در این حوزه بررسی شد.

وی همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در برنامه‌ریزی و انجام مقدمات طرح افزایش تولید و نگهداشت ۲۸ مخزن مناطق نفت‌خیز جنوب را ایده‌آل ارزیابی کرد و گفت: چهار بسته برای مخازن این شرکت پیش‌بینی شده است که با اجرای آن، ۱۶۸ هزار بشکه به توان تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون افزوده خواهد شد و ضمن اشتغال‌زایی در منطقه پیرامونی، موجبات تسهیل فرآیند تولید را فراهم خواهد آورد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پایان این جلسه بر استفاده از دانش و تخصص کارکنان مارون در وارد کردن فناوری‌های نو در بخش حفاظت از محیط زیست و تاسیسات و اموال سازمان، ارتقای سطح دانش اچ‌اس‌یی همه کارکنان به‌ویژه نیروهای عملیاتی، پیگیری تعمیرات اساسی و بهسازی ماشین‌آلات و تاسیسات، آماده‌سازی دیزل‌ژنراتورها و ترویج صرفه‌جویی در مصرف برق با توجه به نزدیکی فصل گرما و عمل به مسئولیت اجتماعی در قبال مردم شریف منطقه و مجاوران تاسیسات عملیاتی تاکید کرد.

 

تحقق  ۱۰۳.۴ درصدی تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون

در ادامه، حمید کاویان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نیز گذار از موانع تحریمی با تکیه بر اراده و دانش سازمانی افزون بر حمایت از بخش خصوصی ایرانی را یک دستاورد عظیم دانست و گفت:۱۰۳.۴ درصد تحقق تولید نسبت به برنامه از آغاز تا پایان بهمن‌ماه امسال را می‌توان از مهم‌ترین نتایج این عزم و اراده برشمرد.

وی افزود: بیش از ۶۱ هزار بشکه از عملیات توسعه‌ای، ترمیمی و تعمیری روی چاه‌های تحت راهبری استحصال شد.

وی به بازیافت ۱۷۴ هزار بشکه نفت با استفاده از MOS و MOT اشاره و اظهار کرد: این دستاورد و تزریق حدود ۹۸ درصد از پساب‌های نمکزدایی در چاه‌های دفعی را می‌توان از جمله مواردی دانست که بر حفاظت از محیط زیست پیرامونی تاثیر بسزایی داشته است.

کاویان، بازرسی فنی و ضخامت‌سنجی ۴۳ هزار و ۳۰۰ موضع، ساخت ۳ هزار و ۸۳۶ قطعه از قطعات مورد نیاز تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی و انجام اصلاحیه افزایش ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت نمکی شادگان به مجتمع صنعتی شماره ۴ مارون با هدف نبود استفاده از ماده DRA را که سبب صرفه اقتصادی ۲۰۰ میلیارد ریالی شد از اقدام‌های موثر و قابل توجه شرکت در 11 ماه گذشته ارزیابی کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: تعمیرات اساسی ۴۸۱ تجهیز و ماشین فرآیندی، بهینه‌سازی تصفیه‌خانه  ایستگاه تلمبه آب رامشیر، استفاده از ۵۰ کیلومتر خط ۶ اینچ چاه‌های متروکه یا مشاهده‌ای برای چاه‌های توسعه‌ای جدید افزون بر طراحی و نگارش سه سامانه نرم‌افزاری جمع‌آوری داده‌های صنعتی، پایش مصرف کالا، مواد، تجهیزات و اقدام‌های اچ‌اس‌یی از جمله دستاوردهای شرکت برای صیانت از تاسیسات و تجهیزات فرآیندی و پشتیبانی فرآیند تولید است که با تکیه بر توان کارکنان شرکت و مشارکت بخش خصوصی تحقق یافته است.

عناوین برگزیده