تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۰۳۲۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌ریزی برای جبران عقب‌ماندگی سرمایه‌گذاری دهه ۹۰ در کشور/ انتقال تکنولوژی، سرمایه‌گذاری انجام شده را بومی می‌کند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عقب‌ماندگی کشور در حوزه سرمایه‌گذاری در دهه ۹۰، گفت: تلاش می‌شود این عقب‌ماندگی با تکیه به منابع داخلی و استقبال از منابع خارجی به شرط انتقال تکنولوژی جبران شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری در حاشیه افتتاح واحد تولید، طراحی و مونتاژ ماشین آلات سنگین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحدی که امروز کلنگ‌زنی شد با سرمایه‌گذاری خارجی و ایرانی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار است در این واحد ماشین‌آلات معدنی و راه سازی تولید شود، افزود: کشور در ماشین‌آلات معدنی و راه سازی هم کمبود و نیاز به نوسازی دارد.

وی نیاز کشور به ماشین‌آلات معدنی را به تعداد حداقل ۲۰ هزار دستگاه یادآور شد و گفت: عمر ماشین‌آلات موجود در کشور بالای ۲۵ سال است و این نیاز در حوزه راه‌سازی بیش از ۳۰ هزار دستگاه است.

طاهری با تاکید بر اینکه امکانات موجود در کشور در حوزه ماشین‌آلات سنگین پاسخگوی نیاز کشور نیست به همین دلیل نیاز‌ها از طریق واردات تامین می‌شود، ادامه داد: راه‌اندازی این واحد می‌تواند نیاز‌های کشور را تامین کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به تعهد سرمایه‌گذار چینی برای انتقال تکنولوژی اشاره و تصریح کرد: قطعه‌سازی از نقاط قوت کشور ما محسوب می‌شود و بعد از یکسال تامین قطعات به داخل کشور سوق داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: واحد تولیدی ماشین‌آلات سبک ضمن اینکه یک واحد تولیدی پاک محسوب می‌شود اشتغال هم دارد.

طاهری با اذعان به کاهش سرمایه‌گذاری نسبت به استهلاک در کشور طی چند سال‌های گذشته افزود: یکی از اولویت‌های این سال‌ها سرمایه‌گذاری است چرا که چند سالی است که از جیب خورده‌ایم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جبران عقب‌ماندگی حوزه سرمایه‌گذاری در کشور افزود: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها نسبت به جبران عقب‌ماندگی دهه ۹۰ در این حوزه اقدام شود.

وی با تاکید بر نگاه کشور به منابع داخلی تصریح کرد: در این حوزه از هر منبع خارجی که ضمن سرمایه‌گذاری نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کند هم استقبال خواهد شد.

طاهری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده، در زمین زنجان خواهد ماند، ادامه داد: این سرمایه‌گذاری در زنجان می‌ماند و با انتقال تکنولوژی تبدیل به یک صنعت بومی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده