تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۰۳۷۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

شرکت «ایران‌ذوب» موفق به کسب گواهی دانش‌بنیان شد

‌می‌متالز - شرکت ایران‌ذوب در ارزیابی صورت‌گرفته توسط کارگروه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، موفق به کسب گواهی دانش‌بنیان شد.

به گزارش می‌متالز، کارگروه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، شرکت ایران‌ذوب را در حوزه فناوری، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، واجد شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان شناخته است.

شرکت ایران‌ذوب از شرکت‌های مطرح در عرصه ریخته‌گری کشور و ازجمله پیشگامان حوزه ریخته‌گری گلوله‌های بالمیل و قطعات ضد سایش و نسوز فولادی و چدنی به‌حساب می‌آید و این مجموعه صنعتی که از اوایل سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را آغاز کرده، در سال ۱۳۷۰ و با توجه به نیاز صنایع سیمان کشور اقدام به ساخت و تولید قطعات ریخته‌گری ضد سایش و نسوز از جمله گلوله بالمیل (آسیا)، لاینر (زره)، دیافراگم، گریت کولر، گریت بار و... برای صنایع سیمان، معدن و فولاد کشور کرده است؛ تا جایی که طی دهه ۷۰ خورشیدی، نیاز کشور به واردات گلوله بالمیل قطع و کلیه نیاز صنایع سیمان توسط این شرکت تامین شد.

شرکت ایران‌ذوب به‌عنوان نخستین تولید کننده گلوله بالمیل در کشور، توانست رکورد نرخ سایش ۶.۳گرم بر تن و نیز ابداع و تولید گلوله‌های چدن سفید در کنار چدن پر کروم را بدست آورد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده