تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۰۶۳۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی تاکید کرد؛

شناسایی معادن و ناوگان حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی در خراسان شمالی

‌می‌متالز - جلسه ساماندهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در جلسه ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی بر شناسایی معادن و ناوگان حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی استان تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته طبق ضوابط قانونی باید ۵ درصد از حق مالکانه‌ای که معادن به حساب دولت واریز می‌کرد در شورای معادن به این اداره کل تخصیص داده می‌شد تا برای ایمن سازی و روکش محور‌های مواصلاتی با اولویت مسیر‌های حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی صرف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان این که این میزان در سال جاری به ۲۵ درصد از ۱۵ درصد حق مالکانه معادن افزایش یافته است، افزود: امسال با جدیت پیگیر این موضوع در محور‌هایی مواصلاتی که به معادن وصل می‌شوند، هستیم.

وی تصریح کرد: ساماندهی ناوگان یکی دیگر از مواردی است که قرار است با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت، پلیس راه و انجمن صنفی حمل و نقل کالا انجام دهیم تا میزان باری را که از معادن استان حمل می‌شود مشخص و تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: معادن و میزان باری که حمل می‌شود همچنین نوع معادن و ناوگان باید مشخص شود تا داشتن بارنامه و کارت هوشمند مورد بررسی قرار گیرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: پلیس راه، تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را که ناوگان حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی در آن تردد دارند، کنترل کند و ناوگانی که بدون بارنامه هستند شناسایی، جریمه و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان معرفی شود.

مشتری افزود: این اداره کل به منظور صدور بارنامه، دفاتر شرکت یا انجمن صنفی حمل کالا را در محل معادن شناسایی شده مستقر خواهد کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم در این جلسه به قوانین بالادستی حمل کالا و جا به جایی مسافر، جنبه‌های قانونی مورد پیگیری، حمل بار با ظرفیت مجاز بارگیری و نقاط ضعف و قوت ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۱۱ هزار برگ بارنامه صادر شده که از این تعداد، ۷۸ هزار بارنامه (۳۷ درصد) مربوط به حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

سعید سبحانی با بیان این که در کشور تنها ۴ درصد از حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی با بارنامه حمل می‌شود، با ارائه راهکار‌های پیشنهادی اضافه کرد: تهیه فرم شناسایی معادن، برگزاری جلسه با ادارات تابعه، استانداری و نمایندگان کمپرسی داران، اطلاع رسانی طرح ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی و راه اندازی گشت‌های کنترلی با پلیس راه از جمله اقداماتی است که در خصوص اجرای این طرح انجام شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده