تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۱۰۹۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

سران قوا به گرانی ۱۰۰ درصدی گاز فولادی‌ها ورود کنند!

‌می‌متالز - عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: به دلیل رکود در بازار فولاد و همچنین به دلیل کاهش صادرات، این گرانی می‌تواند تأثیر بسیار منفی در تمام زنجیره داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی عبداللهی با اشاره به نامه شورای آهن و فولاد به وزارت صمت درباره عواقب ۱۰۰ درصدی نرخ گاز فولادی‌ها، اظهار داشت: با اجرایی شدن این مصوبه دولت، تمام زنجیره فولاد ضرر‌های هنگفتی را تجربه خواهند کرد و مشکلات زیادی نیز به بار می‌آورد.

وی گفت: به دلیل رکود بازار فولاد و همچنین کاهش صادرات، این مصوبه می‌تواند تأثیر بسیار منفی در تمام زنجیره داشته باشد.

عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران اضافه کرد: حتی با توجه به اینکه نوردکاران و بخش آهن اسفنجی بیشترین مصرف گاز را دارند، بیشترین تأثیر منفی در این دو حوزه نمایان می‌شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، انتظار داریم با اعتراض شورای آهن و فولاد که تمامی زنجیره در آن شرکت دارند، دولت تصمیم قاطعی بگیرد، چرا که به هر حال بحث رقابت پذیری صنعت فولاد بر قیمت گاز است.

عبداللهی در خاتمه گفت: مصوبه دولت باعث تعطیلی بسیاری از کارخانجات خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این نامه تاثیر خود را بگذارد و حداقل سران قوا به این نتیجه برسند که گران شدن نرخ گاز می‌تواند به تولید و اشتغال‌زایی ضربه بزند و به جای اعمال افزایش قیمت گاز به ایجاد اشتغال و افزایش تولید فکر کنند. البته عقب نشینی دولت در این خصوص، بستگی به نظر دولتی‌ها دارد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده