تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۱۲۰۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استاندار آذربایجان‌غربی از کارخانه سیمان کاوان بوکان بازدید کرد

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان‌غربی به همراه جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در قالب پویش یکشنبه‌های حمایت از تولید از کارخانه سیمان کاوان در شهرستان بوکان بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در اولین برنامه سفر خود به این شهرستان ضمن بازدید از کارخانه سیمان کاوان، از نزدیک مسایل و مشکلات این کارخانه را مورد بررسی قرار داد.

مدیر کارخانه سیمان کاوان بوکان در حاشیه این بازدید گفت: هم اکنون این کارخانه مشکل تامین برق و سوخت دارد تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

سعدی بهشاد افزود: برای تامین برق و احداث نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی نیاز به ۴۰ هکتار زمین از منابع طبیعی دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون در این واحد ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند.

قرار است در پایان این سفر استاندار آذربایجان‌غربی نشستی هم با فعالان اقتصادی بوکان نیز برگزار کند و مشکلات حوزه تولید و صنعت این شهرستان در این نشست بررسی و راه‌حل‌های مناسب برای آن‌ها پیدا شود.

کارخانه سیمان کاوان بوکان در سال ۱۳۸۱ با نام سیمان سردار تاسیس شد و در سال ۱۳۸۴ عملیات اجرای این کارخانه با تسهیلات ارزی ریالی بانک ملی آغاز شده و مراحل ساخت و اجرایی کارخانه در سال ۱۳۸۹ پایان یافت و در همان سال راه اندازی شد و در سال ۱۳۹۱ پروانه بهره برداری را کسب کرد.

بهره‌برداری از گاز طبیعی و جایگزینی سوخت پاک به جای مازوت نصب و راه اندازی سیستم پایش آنلاین غبار خروجی دودکش اصلی اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ (سیستم مدیریت زیست محیطی) بهره برداری از واحد تصفیه خانه و استفاده از پساب خروجی جهت آبیاری بخشی از اقدامات محیط زیستی این کارخانه است.

این کارخانه سالانه ۲ میلیون تن سیمان تولید می‌کند که بخش اعظم آن را به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

منبع: سیمان خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده