تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۲۷۷۸
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

معاون استاندار سمنان در بازدید از ایسنا: جهاددانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می‌کند

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با حضور در جهاددانشگاهی استان از بخش‌های مختلف این نهاد انقلابی و از جمله بخش‌های پژوهشی و آموزشی، خبرگزاری ایسنا، آزمایشگاه مواد معدنی، مرکز علمی و کاربردی و... بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا صادقی، در حاشیه این بازدید در گفتگو با ایسنا ضمن پاسداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام راحل و با گرامیداشت یاد شهید کاظمی آشتیانی از وی به عنوان یکی از شاخص‌ترین نماد‌های جهاددانشگاهی نام برد و اظهار کرد: نام این شهید والامقام در تارک جهاددانشگاهی کشور می‌درخشد.

وی بر ضرورت معرفی این شخصیت برجسته علمی تاکید و تصریح کرد: باید این شخصیت علمی برجسته به عنوان یک الگوی تمام عیار به جوانان و نوجوانان کشورمان معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهاد‌های مورد اعتماد مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: اعتماد رهبری معظم انقلاب به این نهاد نتیجه داد و جهاددانشگاهی در کشور منشا خدمات ارزشمند و شایانی شده است.

وی ادامه داد: دستاورد‌های بزرگ جهاددانشگاهی در سلول‌های بنیادی، علم ژنتیک، علوم سلولی و جنینی و... قابل ستایش است.

معاون استاندار سمنان در بازدید از ایسنا: جهاددانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می‌کند

صادقی با اذعان به اینکه جهاددانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می‌کند، گفت: جهاددانشگاهی در درمان و سلامت علم پایه‌ی دانشگاهی و دانش بنیان در مرز‌های دانش روز حرکت می‌کند.

وی همچنین به تمجید از فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در یکی دو سال اخیر پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی استان سمنان یکی از دستگاه‌های موفق در استان است که در حوزه‌های دانش بنیان منشأ خدمات و تحولات اساسی در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز اصلاح به‌نژاد دام سنگسری در راستای دستور رئیس جمهور در خصوص ایجاد قطب مدرن و دانش پایه دامپروری در شهرستان مهدیشهر، توسعه فناوری‌های پزشکی، ورود به فرآوری مواد معدنی و توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی و... از جمله خدمات پیشروی جهاددانشگاهی استان سمنان است.

معاون استاندار سمنان در بازدید از ایسنا: جهاددانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می‌کند

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه دام‌های سبک و سنگین، ذخائر ژنتیکی دام و تکنولوژی‌های به نژاد دامی کار‌های بزرگی انجام داده اضافه کرد: استان سمنان در زمینه اقتصاد دامپروری از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به طرح ملی تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری، از تکمیل زنجیره دامپروری با همکاری جهاددانشگاهی سمنان خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره و خوشه دامپروری و ارتقا و رشد اقتصاد دام در استان نیازمند چند مولفه اساسی و از جمله توسعه دامپروری‌ها در استان، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین رشد پایه‌های علمی اقتصاد دامپروری هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه دامپروری با فرهنگ مردم و خصوصا عشایر استان عجین است افزود: مرکز به نژاد دامی جهاددانشگاهی و مرکز اصلاح نژاد گوسفند سنگسری در شهرستان مهدیشهر در واقع مهمترین زیرساخت و اساس و پایه فعالیت‌های علم پایه مرتبط با طرح ملی قطب دامپروری در استان است.

وی حفظ ذخائر ژنتیکی و اصلاح ژن دام‌های نژاد بومی منطقه را یک ضرورت خواند و گفت: خوشبختانه با ایجاد مرکز به نژاد دام سبک جهاددانشگاهی استان، این مهم در استان صورت می‌گیرد.

صادقی با بیان اینکه گام بعدی ایجاد مرکزی برای دام سنگین است ادامه داد: استان سمنان از دیرباز در زمینه دام‌های سنگین و خصوصا پرورش شتر از استان‌های ممتاز در سطح کشور بوده است.

معاون استاندار سمنان در بازدید از ایسنا: جهاددانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از جهاددانشگاهی به عنوان یک برند شاخص نام برد و اضافه کرد: مرکز تخصصی دیابت و درمان زخم جهاد دانشگاهی استان سمنان یکی دیگر از خدمات شاخص این نهاد انقلابی در استان است که با تلاش جهادی ریاست جهاددانشگاهی استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان در زمینه‌های آموزشی نیز از توان و پتانسیل زیادی برخوردار است به دستگاه‌های اجرایی استان توصیه کرد: از این ظرفیت‌ها استفاده بیشتری کنند.

معاون استاندار سمنان در بازدید از ایسنا: جهاددانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می‌کند

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده