تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۱۳۸۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

فروش سهام شرکت فولاد ایالات متحده در دست بررسی

‌می‌متالز - مدیر شرکت فولاد ایالات متحده، پس از دریافت پیشنهاد‌های خرید، در حال بررسی فروش آن است.

به گزارش می‌متالز، دیوید بریت، مدیرعامل فولاد ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: "هیات مدیره و تیم مدیریت فولاد متعهد به حداکثر کردن ارزش برای سهامداران خود هستند و به همین منظور، یک بررسی جامع و کامل از جایگزین‌های استراتژیک را آغاز کرده ایم." هیات مدیره در حال اتخاذ رویکردی سنجیده برای بررسی این پیشنهاد‌ها است. در حال حاضر هیچ جدول زمانی یا تاریخ پایانی برای فرآیند این بررسی وجود ندارد.

این نماد ۱۲۲ ساله بخش فولاد در چند سال گذشته چندین چالش را تحمل کرده است، از جمله تلاش شکست خورده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای احیای صنعت کلاسیک آمریکا، اخراج کارکنان، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش رقابت رقبای خارجی. سهام شرکت فولاد آمریکا در پنج سال گذشته بیش از ۲۴ درصد کاهش یافته است.

این شرکت و بقیه صنعت فولاد داخلی قرار بود از تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد که در سال ۲۰۱۸ توسط دولت ترامپ وضع شده بود کمک بگیرند، زیرا فولادسازان داخلی دیگر نگران رقابت زیاد فولاد ارزان قیمت از چین و سایر مکان‌ها نبودند. اما این تغییر مثبت کوتاه مدت بود.

قیمت‌ها کاهش یافته و مشکلات به دلیل ذخیره سازی و همچنین کاهش سرعت در بخش‌های خودرو، انرژی و ساخت و ساز به صنعت بازگشته است. کاهش تقاضا، همراه با افزایش تولید آمریکا، باعث اشباع عرضه و کاهش شدید قیمت‌ها و آسیب صنعت فولاد شد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده