تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۲۰۵۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۴

‌می‌متالز - قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۶۹ درصد کاهش به ۱۹۱۹ دلار و ۳۹ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران از یک طرف امیدوارند طرح‌های محرک اقتصادی چین بتواند اقتصاد این کشور را تقویت کند و از طرف دیگر درگیری‌های ژئوپلیتیکی بین رژیم صهیونیستی و فلسطین همچنان ادامه دارد.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۶۹ درصد کاهش به ۱۹۱۹ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی به ۱۹۳۳ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

در این بین، شاخص دلار هم تا ۱۰۶.۶۰ پایین آمده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه هشدار داد حماس را از طریق حمله زمینی به غزه نابود خواهد کرد. بدین ترتیب درگیری‌های ژئوپلیتیکی بین رژیم صهیونیستی و فلسطین تقاضا برای سرمایه‌های ایمن‌تری مانند طلا را افزایش می‌دهد.

اما از طرف دیگر، افزایش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه سپتامبر احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را بالا برده که می‌تواند ارزش دلار را افزایش داده و تاثیر منفی بر قیمت طلا داشته باشد.

در جای دیگری از دنیا، تحولات مثبت در مورد طرح‌های اقتصادی چین می‌تواند تقاضا برای طلا در این کشور را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده و مصرف کننده این فلز گرانبها افزایش دهد. رئیس بانک مرکزی چین در سخنرانی خود در صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد مقامات این کشور همچنان از رشد اقتصاد حمایت می‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۸۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۲ درصد افزایش ۸۸۵ دلار و ۲۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده