تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۲۳۱۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان عنوان کرد

لزوم سرکشی و پایش مکرر معادن استان زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: معادن جزئی از منابع‌طبیعی هستند و باید حفاظت و پایش شوند و گزارشی در خصوص پایش معادن لحاظ کنند.

به گزارش می‌متالز، سیدحسن حسینی ۱۵ آبان‌ماه در جلسه توجیهی معاونت حفاظت و امور اراضی که در اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد، با بیان اینکه در برخی کار‌های محوله باید خلاقیت داشته باشیم، اظهار کرد: معادن جزئی از منابع طبیعی هستند و باید حفاظت و پایش شوند بنابراین رؤسای شهرستان‌های استان باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسوولیت حفاظت از اراضی ملی بر عهده ادارات منابع‌طبیعی و آبخیزداری است، افزود: نیرو‌های گشت مراقبت، مسوول سرکشی و پایش معادن هستند و باید گزارشی در خصوص پایش معادن لحاظ کنند.

این مسوول با تاکید بر حائز اهمیت بودن پنجره واحد مدیریت زمین، تصریح کرد: پنجره واحد مدیریت زمین با دو هدف اصلی مبارزه با زمین‌خواری و سرعت‌دهی به کار‌ها تشکیل شده و ۲۹ دستگاه مرتبط با آن نیز در این سامانه فعال شدند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان با تاکید بر اینکه باید سامانه پنجره واحد مدیریت زمین جدی گرفته شود، گفت: باید به خودمان سخت بگیریم تا نتیجه بهتری از کار‌های خود بگیریم.

حسینی در رابطه با بند‌های خاکی استان زنجان، اظهار کرد: این بند‌های خاکی با هدف ذخیره آب و بهبود وضعیت بهره‌برداری از مراتع و تامین آب شرب روستاییان احداث می‌شوند تا از عنصر حیات زمین استفاده بهینه شود بنابراین باید در صورت بروز مشکل در بند‌های خاکی سریعاً گزارش شود.

وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت باید اقدامات حفاظتی در قالب اکیپ‌های گشت و مراقبت را در اولویت کاری خود قرار دهد همچنین با استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات موجود پوشش حفاظتی مطلوبی را برای همه عرصه‌های ملی ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده