تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۳:۴۹
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۲۳۵۳۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پدر صنعت مس درگذشت

‌می‌متالز - مهندس محمد هادی اردبیلی - پدر صنعت مس - در صبحگاه روز شنبه بیستم آبان‌ماه هزار و چهارصد و دو در یکی از بیمارستان‌های تهران و پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش می‌متالز، مهندس «محمد هادی اردبیلی» در صبحگاه روز شنبه بیستم آبان‌ماه هزار و چهارصد و دو در یکی از بیمارستان‌های تهران و پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

پیکر وی روز یکشنبه در شهرستان بابل در کنار مقبره پدر و مادر بزرگوارشان به خاک سپرده می‌شود.

روز دوشنبه نیز مجلس بزرگداشت وی در شهرستان بابل برگزار می‌گردد.

پدر صنعت مس درگذشت

مهندس «محمد هادی اردبیلی» یکی از برجسته‌ترین و انقلابی‌ترین مدیران صنعت مس ایران بود که به عنوان نخستین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران پس از انقلاب اسلامی، بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای و اصلاحات را در این حوزه انجام داد.

وی راه‌انداز پایشگاه آبادان پس از جنگ تحمیلی بود. وی همچنین در حوزه دیپلماسی و بین‌الملل نیز فعالیت‌های موثری داشت و به عنوان سفیر ایران در نروژ به تشیع و اندیشه اسلامی خدمات بزرگی کرد.

وی به عنوان پدر صنعت مس کشور شناخته می‌شود و از یاران امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بود. در سال ۱۴۰۲، مراسمی با عنوان «روایت ناخوانده چهل سال جهاد و مقاومت در صنعت» برای گرامیداشت شخصیت و خدمات وی برگزار شد که جمعی از مسوولان و شخصیت‌های برجسته در آن شرکت کردند.

منبع: تابناک

پدر صنعت مس درگذشت

عناوین برگزیده