تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۲۵۵۲۹
سرویس خبر : انرژی

ظرفیت نیروگاه‌های کشور از مرز ۹۲‌هزار مگاوات عبور کرد

‌می‌متالز - ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور با اتصال واحد گازی ۱۸۳مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم «المهدی» هرمزگان به شبکه سراسری برق از مرز ۹۲‌هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش می‌متالز، نیروگاه ۵۴۶مگاواتی المهدی هرمزگان دارای دو واحد گازی ۱۸۳مگاواتی و یک‌واحد بخار ۱۸۰مگاواتی است که پروژه ساخت این مجموعه در قالب تفاهم نامه وزارتخانه‌های نیرو و صمت برای ایجاد نیروگاه در صنایع بزرگ در حال انجام است.

در مدت زمان بهره برداری از واحد گازی نیروگاه المهدی، ۸۰نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت خواهند بود. سیستم کنترل و تحریک ژنراتور این نیروگاه بومی بوده و برای نخستین بار در کشور سیستم بومی راه انداز توربین گاز (MAPFC) ساخت گروه مپنا در این مجموعه عملیاتی شده است. از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۸۳۸مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده و با اتصال این واحد به شبکه سراسری، ظرفیت نصب‌شده کل نیروگاه‌های حرارتی به ۷۴‌هزار و ۸۸۸مگاوات رسیده است. اکنون ۱۴۱نیروگاه حرارتی در قالب ۶۲۳واحد تولید برق حرارتی در حال فعالیت هستند که بیش از ۶۸‌درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است. این در حالی است که در راستای توسعه نیروگاه‌های خودتامین صنایع، تاکنون دو واحد نیروگاه برق صنایع وارد مدار شده و نیروگاه آلومینیوم المهدی چهارمین نیروگاه خودتامین برق صنایع است که به شبکه برق کشور می‌پیوندد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده