تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۲۸۹۳۵
سرویس خبر : زمین شناسی
در آیین رونمایی از سامانه اطلاعات یکپارچه مکان‌مبنای ایمیدرو اعلام شد:

محتشمی‌پور: سامانه اکتشافی ایمیدرو، زیرساخت ملی است

‌می‌متالز - معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه اکتشافی ایمیدرو، زیرساخت ملی است، گفت: از طریق این سامانه می‌توان با جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات تولیدی کشور؛ کیفیت سیاست‌گذاری در این حوزه را ارتقاء داد.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی‌پور در آیین رونمایی از سامانه اطلاعات یکپارچه مکان‌مبنای ایمیدرو افزود: سامانه اکتشافی ایمیدرو با تلاش بسیار و کار بر روی حجم بسیاری از اطلاعات در این سازمان توسعه‌ای جمع آوری شده است و می‌تواند سنگ بنایی برای ارتقای اطلاعات فعالیت‌های اکتشافی باشد.

وی گفت: پیش از این به رغم فعالیت‌هایی که در داده‌های اکتشافی و زیرساخت نگهداری اطلاعات انجام شده بود، شرایط مناسبی را شاهد نبودیم. وی ادامه داد: ایجاد این سامانه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم تاثیر آن را در بهبود عملیات‌های اکتشافی شاهد باشیم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: نگاه ما به ایمیدرو، نگاهی توسعه‌ای است. این سازمان به عنوان توسعه دهنده بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند حجم داده‌ها در این سامانه را افزایش دهد.

محتشمی پور با بیان اینکه در حال حاضر ۴ هزار پروانه اکتشافی در کشور داریم که مجوز‌های دولتی و خصوصی را شامل می‌شود، اظهار داشت: این آمار یعنی چهار هزار عملیات اکتشافی در کشور را شاهد هستیم که نیاز است اطلاعات آن به خوبی نگهداری شود.

وی ادامه داد: با توجه به رونمایی از این سامانه به عنوان یک زیرساخت ملی؛ می‌توان با جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات تولیدی کشور؛ کیفیت سیاست‌گذاری در این حوزه را ارتقاء داد و در مدیریت اطلاعات موثر عمل کرد.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محدوده‌هایی امیدبخش حاصل از اکتشافات ایمیدرو شناسایی شده است که باید فعال شود و اطلاعات عملیات‌های مرتبط با این محدوده‌ها را ثبت کرد.

محتشمی‌پور افزود: امیدواریم سالانه به ارتقای جدی عملیات و کیفیت و هوشمندی این سامانه را شاهد باشیم و قدرت فعالیت تحلیل داده‌ها را افزایش دهیم.

از سوی دیگر محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن با ابراز خرسندی از پیاده‌سازی و رونمایی از این سامانه اکتشافی گفت: وجود بانک‌های اطلاعاتی یکی از ملزومات توسعه بخش معدن در تمام کشور‌های معدنی دنیا به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: رونمایی از این سامانه، در راستای وظایف حکمرانی ایمیدرو صورت گرفته است و از این پس تعاملات بین نهاد‌های مختلف در حوزه اکتشاف را سرعت می‌بخشد.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده