تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۲۹۵۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مجوز ۱۷ معدن غیرفعال مهاباد باطل شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: امسال مجوز ۱۷ واحد معدن غیرفعال شهرستان به دلیل عدم بهره‌برداری و تعیین تکلیف سلب شده است.

به گزارش می‌متالز، حامد رمضانی روز چهارشنبه اظهار کرد: باتوجه به بررسی وضعیت معادن شهرستان و شناسایی واحد‌های غیرفعال، اخطار‌ها قبلی در راستای بهره‌برداری و یا اعلام پایان کار و برگشت به حالت عادی صادر شده بود.

وی اضافه کرد: اعضای شورای معادن با درخواست سلب صلاحیت این معادن موافقت و مقرر شده این معدن‌ها از طریق برگزاری مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: هم اکنون از مجموع ۷۸ معدن سطح شهرستان ۳۷ واحد فعال و ۲۴ واحد غیر فعال است.

رمضانی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۵ ماده معدنی از معادن مهاباد استخراج می‌شود که از حیث تنوع در بین شهر‌های استان آذربایجان غربی جایگاه نخست را دارد.

همچنین با اشاره به مشارکت معدن کاران این شهرستان در کار‌های عام المنفعه، عمران بویژه حوزه راهسازی روستا‌ها گفت: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در مهاباد به اصلی‌ترین عامل توسعه اقتصادی شهرستان تبدیل شده‌اند.

به گفته وی، جذب سرمایه گذار در بخش فرآوری می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده را فراهم کند.

آذربایجان‌غربی از نظر وجود مواد معدنی و با داشتن ۴۶۹ معدن فعال یکی از استان‌های غنی کشور است و هم‌اکنون از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۵۱ نوع در آذربایجان‌غربی در مرحله اکتشاف و بهره‌برداری قرار دارد که شامل انواع سنگ‌های زینتی، طلا، تیتان، باریت، سیلیس و پوکه معدنی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده