تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۲۹۶۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعطیلی برخی از نوردکاران به دلیل کاهش حاشیه سود

‌می‌متالز - عضو انجمن نوردکاران فولادی، بیان کرد: بار‌ها درباره معضلات و مشکلات تولیدکنندگان نورد، به مسوولان دولتی نامه فرستادیم، اما حمایتی نشدیم، لذا لازم است دولت به این بخش توجه شایان کند تا کمی از خسارت‌های وارد شده جبران شود در غیر اینصورت به زودی با تعطیلی اغلب نوردکاران روبرو خواهیم شد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی عبداللهی در رابطه با وضعیت امروزه بخش تولیدات نورد فولاد در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر، میزان ۱۱ درصدی قیمت گذاری از سوی وزارت صمت و سازمان بورس یکی از معضلات حوزه نوردکاران است، چراکه این میزان قیمت حتی هزینه‌های ابتدایی تولیدکنندگان در این بخش را جوابگو نیست.

به گفته وی، پرداخت حمل و نقل و محدودیت‌های معاملات بورس کالا نیز یکی دیگر از معضلات نوردکاران است. بطور مثال میانگین قیمت کرایه حمل و نقل هر کیلو شمش حدود ۷۰۰ هزار تومان است. در صورتی که هر واحد نوردکار برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل خود باید از نزدیک‌ترین منطقه خود خرید انجام دهد.

عضو انجمن نوردکاران فولادی، افزود: پرداخت سود وام‌های بانکی، هزینه‌های حامل انرژی، نیروی کار و استهلاک کارخانه و…نسبت به واحد‌های کوچک و بزرگ، حدود ۱۰ تا ۱۴ درصد از هزینه‌های نوردکاران را شامل می‌شود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده