تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۳۵۴۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر بهره‌برداری مجتمع گندله‌سازی بهاباد در جمع اصحاب رسانه:

گندله‌سازی بهاباد خردادماه ۱۴۰۳ راه‌اندازی می‌شود

‌می‌متالز - «میثم علی‌آبادی» مدیر بهره‌برداری مجتمع گندله‌سازی بهاباد در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از کارخانه‌های شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان کارخانه گندله‌سازی بهاباد است، گندله‌سازی بهاباد با ظرفیت ۴ میلیون تن گندله در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار طراحی شده است.

گندله‌سازی بهاباد خردادماه ۱۴۰۳ راه‌اندازی می‌شود

به گزارش می‌متالز، «میثم علی‌آبادی» مدیر بهره‌برداری مجتمع گندله‌سازی بهاباد در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از کارخانه‌های شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان کارخانه گندله‌سازی بهاباد است، گندله‌سازی بهاباد با ظرفیت ۴ میلیون تن گندله در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار طراحی شده است.

وی گفت: هدف از ساخت این کارخانه تبدیل پودر کنسانتره سنگ آهن به گندله بوده که قابل مصرف در صنایع فولاد به روش احیای مستقیم است.

وی ادامه داد: پیشرفت پروژه گندله‌سازی بهاباد در حال حاضر ۹۵ درصد است که شامل بخش مهندسی، تدارکات و اجرا می‌باشد، بخش مهندسی حدود ۹۸ درصد آن اجرا شده است در بخش تدارکات نزدیک به ۹۹ درصد اجرایی شده است و در بحث اجرا ۸۸ درصد پیشرفت وجود داشته است برنامه این است که گندله‌سازی بهاباد خردادماه ۱۴۰۳ راه‌اندازی شود.

وی گفت: این پروژه از مهرماه سال ۹۸ تاریخ موثر قراردادهایش بوده است و با همه‌گیری کرونا هم‌زمان شد، اما پیشرفت پروژه هم در آن زمان متوقف نشد همچنین واحد گندله‌سازی بهاباد هیچ بدهی ارزی، ریالی و تسهیلاتی ندارد.

علی‌آبادی افزود: خط کنسانتره‌سازی ۱ میلیون تنی شرکت عصر نوین بهاباد که در کنار واحد گندله‌سازی در حال احداث است، تامین‌کننده بخشی از خوراک واحد گندله‌سازی خواهد بود.

وی همچنین گفت: از خط اصلی راه‌آهنی که از این منطقه عبور می‌کند یک خط فرعی به طول ۵ کیلومتر ایجاد کرده‌ایم و این ظرفیت را داریم که تمام کنسانتره ورودی و تمام گندله خروجی را از طریق راه‌آهن نقل و انتقال دهیم.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده