تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۳۵۶۷۴
سرویس خبر : محیط زیست

واگذاری بیش از ۲۳۴ خودروی دفع پسماند به شهرداری و دهیاری‌های خوزستان

‌می‌متالز - جلسه کارگروه ملی پسماند با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و با حضور محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان امروز به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این جلسه مسائل و مشکلات پسماند استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور در ابتدا با تشکر از اقدامات انجام شده همچنین پیگیری مجدانه مسائل زیست‌محیطی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، اظهار کرد: تهیه طرح جامع پسماند استان خوزستان مورد تاکید ریاست جمهوری است و لازم است تا ۶ ماه آینده این طرح برای استان خوزستان تهیه شود.

محمد خانچی در ادامه از اقدامات مهم در دولت سیزدهم در حوزه پسماند و زیست محیطی خبر داد و افزود: بیش از ۲۳۴ دستگاه خودرو دفع پسماند از ابتدای دولت تا کنون برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اختصاص داده شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان جهت طرح‌های بهداشتی و مدیریت پسماند در حوزه شهری و روستایی اختصاص داده شده است.

خانچی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند توسط دهیاران از برگزاری دوره آموزشی تخصصی مدیریت پسماند خبر داد و گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه پیام نور منعقد شده برنامه آموزشی مدیریت پسماند ویژه دهیاران در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده