تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۳۵۹۱۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

هزینه‌های بیمه خودرو رکورد ۴۷ ساله را زد

‌می‌متالز - داده‌های جدید نشان داد که هزینه‌های بیمه خودرو ۲۰.۶ درصد نسبت به سال قبل در فوریه افزایش یافته است که با افزایش ژانویه به عنوان بیشترین افزایش از دسامبر ۱۹۷۶ مطابقت دارد که هزینه‌ها ۲۲.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، از آنجایی که قیمت خودرو در اثر افزایش دوران همه‌گیری کاهش یافته است، بیمه هزینه مالکیت خودرو را برای بسیاری از آمریکایی‌ها به لبه پرتگاه رسانده است. بر اساس داده‌ها به صورت سالانه، هزینه‌های بیمه وسایل نقلیه موتوری ۱۷.۴ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت که بیشترین افزایش از زمان افزایش ۲۸.۷ درصدی در سال ۱۹۷۶ است.

شوک برچسبی که به بسیاری از رانندگان آمریکایی وارد شده است ناشی از افزایش تصادفات، شدت تصادفات و عوامل جغرافیایی است که با هم ترکیب می‌شوند تا هزینه‌ها را افزایش دهند.

رانندگان عادات بد را در جاده‌ها طی قرنطینه‌های همه‌گیر ایجاد کردند که به رفتار فعلی کمک می‌کند. به عنوان مثال، همانطور که نیویورک تایمز در اوایل سال جاری گزارش داد، محققان در نوادا دریافتند در همه‌گیری، رانندگان سرعت بیشتری داشتند، استفاده از کمربند ایمنی کاهش یافته بود و دستگیری‌های رانندگی برای شرب الکل نزدیک به بالاترین حد تاریخی بود.

در سال ۲۰۲۱، در اوج همه‌گیری، تلفات جاده‌ای با ۱۰.۵ درصد افزایش به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۵ رسیده است و این در حالی است که اکثر آمریکایی‌ها در خانه مانده‌اند. نتایج نشان داد که تلفات در سال ۲۰۲۲ تنها ۰.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

افزایش حق بیمه خودرو تا حد زیادی به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت قطعات خودرو و افزایش تعداد و شدت خسارت‌ها بوده است. کمبود تکنسین‌هایی که پیچیده‌ترین تعمیرات را انجام دهند نیز هزینه‌ها را افزایش داده است. قیمت خودرو‌های جدید از سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است که منجر به افزایش قیمت قطعات شده است. علاوه بر این، خودرو‌های جدیدتر دارای فناوری بیشتری هستند.

در حالی که نرخ خدمات برای خودرو‌های برقی پایین‌تر است، اما خودرو‌های برقی «میزان بسیار بالاتری» از هزینه‌ها دارند، وقتی صحبت از تعمیرات بدنه یا ساختاری به میان می‌آید، خودرو‌های برقی همچنین به راه‌حل‌های فنی پیشرفته‌تری نیاز دارند و به تکنسین‌های متخصص بیشتری نیاز دارند.

بر اساس گزارش یاهو فایننس، محل زندگی شما نیز عامل مهمی در هزینه‌ای که برای بیمه وسیله نقلیه خود می‌پردازید دارد؛ آب‌وهوای بد باعث می‌شود رانندگان هزینه‌های حق بیمه‌ای را بیش از میانگین ملی بپردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده