تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۶۲۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودروی برقی شیائومی اعلام شد

‌می‌متالز - هم‌زمان با مهیا شدن شیائومی برای دریافت سفارش برای خودروی برقی خود، مدیرعامل این شرکت روز دوشنبه گفت: هدف از عرضه اولین خودروی برقی این شرکت، معرفی بهترین، راحت‌ترین و هوشمندترین خودرو با قیمت کمتر از ۵۰۰ هزار یوان (۶۹ هزار و ۴۲۴ دلار) است.

به گزارش می‌متالز، این شرکت عصر پنجشنبه، محدوده قیمت رسمی خود را اعلام خواهد کرد و دریافت سفارش برای این خودرو که SU ۷ نام دارد (SU مخفف Speed Ultra است) را آغاز می‌کند. با اظهارات لی جون، مدیرعامل شیائومی در حساب رسمی ویبو، اولین باری است که این شرکت، بالاترین محدوده قیمت برای خودروی برقی خود را تائید می‌کند.

از دسامبر که شیائومی این خودروی برقی را معرفی و اعلام کرد قصد دارد یکی از پنج خودروساز برتر جهان شود، بازار منتظر این خودرو بوده است. مدیرعامل شیائومی گفته است این خودرو مجهز به فناوری است که شتاب سرعت بهتری در مقایسه با خودرو‌های تسلا و خودرو‌های برقی پورشه دارد.

فروشگاه‌های شیائومی در چین، از روز دوشنبه نمایش این خودرو را آغاز کردند و مشتریان احتمالی و وبلاگ‌نویسان خودرو در صف ایستاده بودند تا از نزدیک مدل «آبی اقیانوس» را ببینند. بعلاوه، این شرکت اپلیکیشن Xiaomi Car خود را در فروشگاه‌های اپلیکیشن چینی عرضه کرد.

خودروی SU ۷ در دو مدل عرضه خواهد شد که یکی با برد رانندگی تا ۶۶۸ کیلومتر با یک بار شارژ و دیگری با برد حداکثر ۸۰۰ کیلومتر خواهد بود که قابل مقایسه با مدل S تسلا با برد ۶۵۰ کیلومتر برد است.

شیائومی که پنجمین سازنده بزرگ تلفن‌های هوشمند در چین است، در بحبوحه تقاضای راکد برای گوشی‌های هوشمند، درصدد متنوع‌سازی فعالیت و ورود به بخش خودرو‌های برقی برآمده است. این شرکت اولین بار در سال ۲۰۲۱ تصمیم برای ورود به این بخش را اعلام کرد. دیگر شرکت‌های فناوری چینی که با خودروسازان برای توسعه خودرو‌های برقی شریک شده‌اند شامل هواوی و بایدو هستند.

شیائومی متعهد شده است در یک دهه آینده، ۱۰ میلیارد دلار در خودرو‌ها سرمایه‌گذاری کند و یکی از معدود بازیگران جدید در بازار خودرو‌های برقی چین است که موافقت مقامات را کسب کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، خودرو‌های این شرکت توسط واحدی از شرکت خودروساز دولتی گروه BAIC در کارخانه‌ای در پکن با ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار خودرو تولید می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده