تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۷۷۴۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صمت:

۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد

‌می‌متالز - وزیر صمت گفت: تاکنون ۱۳۳هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰هزار خودرو در گمرکات کشور است، همچنین ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

به گزارش می‌متالز، عباس علی‌آبادی در حاشیه جلسه پاسخ‌گویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمّی است و امسال رشد تولید بهتری خواهیم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده است که این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است، تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است، البته این روند‌ها تا حدودی کند است، اما به‌زودی این خودرو‌ها عرضه خواهد شد، تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت با تأکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودرو‌های دست‌دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده است و آیین‌نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در زمان حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینه‌ها هم انجام خواهد شد، همچنین در حال بازبینی در آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخش‌های تخصصی هستیم تا واردات این خودرو‌ها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده