تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۲:۴۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۳۹۵۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

همکاری شرکت ملی مس و گروه مپنا در زمینه بومی‌سازی ماشین‌آلات صنعت مس و ساخت نیروگاه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برنامه این شرکت برای همکاری با گروه مپنا به منظور بومی‌سازی ماشین‌آلات مورد نیاز در صنعت مس و ساخت نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در مجتمع‌های تولیدی خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر «حسین مدرس خیابانی» در نشست مشترک با «محمد اولیاء» مدیرعامل گروه صنعتی مپنا و جمعی از معاونین این مجموعه، با اشاره به ظرفیت‌های دو شرکت ملی مس و مپنا اظهار کرد: ما می‌توانیم از دانش فنی و تجربه گروه مپنا در زمینه‌های مختلفی مانند بومی‌سازی دامپ‌تراک، حمل‌و‌نقل ریلی، انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشیدی و بادی) و احداث نیروگاه در مجتمع‌های تولیدی استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای احداث نیروگاه در سه مجتمع تولیدی مس سرچشمه، شهربابک و سونگون تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و جانمایی‌های صورت گرفته، احداث نیروگاه در این مجتمع‌ها به عنوان یک اولویت در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: تکمیل این طرح‌های زیرساختی، علاوه بر افزایش تولید برق مورد نیاز در استان‌های محل فعالیت، در زمان پیک مصرف خانگی برق مانع از توقف خطوط تولید شده و امکان جذب نیرو‌های متخصص و تحصیل‌کرده را نیز فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگزینی معدن به جای نفت، در تلاشیم با همدلی و همکاری نیرو‌های متخصص، زیرساخت‌های لازم را برای تحقق این امر فراهم کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا هم در ادامه این نشست با استقبال از همکاری مپنا و شرکت ملی صنایع مس ایران، گفت: مپنا با توسعه دانش، فناوری و نیروی انسانی متخصص، آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف از جمله بهره‌برداری کامل و نگهداری نیروگاه‌ها، تأمین تجهیزات و ارائه راه‌حل‌های خلاقانه، شرکت ملی مس را در راه‌اندازی طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای یاری کند.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده