تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۰۱۱۲

رفع ایراد ۷۰۰۰ واگن باری بدون ترمز در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - مدیرعامل راه‌آهن با یادآوری سیر حدود ۸۰۰۰ واگن شیر بسته (بدون ترمز) در شبکه ریلی، گفت: از این تعداد ۷هزار واگن رفع ایراد شد و به شبکه سیر بازگشت.

به گزارش می‌متالز، سیدمیعاد صالحی در مراسم تقدیر از برترین‌های حوزه ایمنی ریلی گفت: با تلاش‌های مجموعه همکاران شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سوانح ریلی از هفته‌ای ۴.۵ مورد در سال ۱۳۹۹ به ۳.۵ مورد در سال رسیده‌ایم. کاهش سوانح ریلی حاکی از از تلاش، صرف بودجه، اولویت‌گذاری و عملیات شبانه‌روزی است.

وی با یادآوری سیر ۸۰۰۰ واگن باری بدون ترمز (شیر بسته) در شبکه ریلی طی سنوات گذشته و ممانعت از حرکت آنها توسط راه آهن، افزود: از این تعداد ۷۰۰۰ دستگاه واگن پس از رفع ایراد به شبکه سیر بازگشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۳ توضیح داد: کل بودجه در نظر گرفته شده برای تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی ۵ هزار میلیارد تومان است، اما پولی که برای واردات بنزین و گازوئیل در نظر گرفته شده ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است.

صالحی گفت:‌ ای کاش در مجلس شورای اسلامی ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان از این رقم ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی که سالانه ۲۰ هزار کشته و ۲۰۰ هزار مجروح جاده‌ای دارد را به حوزه ریلی برای افزایش و بهبود تعمیرات در حوزه خط، ناوگان و علائم اختصاص می‌دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده