تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۴۰۲۲۶
سرویس خبر : انرژی

رفع تنش آبی سیستان و بلوچستان با اجرای پروژه انتقال آب دشت تهلاب

‌می‌متالز - فرمانده کل سپاه در روند بازدید از پروژه انتقال آب دشت تهلاب به شهر زاهدان بر کاهش تنش آبی سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و فرمانده قرارگاه قدس با حضور در استان سیستان و بلوچستان از روند اجرایی پروژه انتقال آب «دشت تهلاب» به شهر زاهدان بازدید کرد.

فرمانده کل سپاه با حضور در محل حفاری اولین چاه دشت تهلاب و اعلام رضایت از پیشرفت پروژه، در جریان روند اجرای، پیشرفت پروژه و کیفیت آب شرب آن قرار گرفت.

سردار سلامی بر اهمیت پروژه انتقال آب دشت تهلاب به شهر زاهدان در کاهش تنش آبی به‌ویژه تأمین آب شرب شهر زاهدان و دیگر شهر‌ها و روستا‌های آن خطه تاکید کرد.

پروژه انتقال آب از دشت تهلاب به زاهدان به‌طول خط ۲۰۰ کیلومتر، دارای پنج مخزن و هر مخزن به ظرفیت ۲۰۰۰ مترمکعب است. قطر لوله خط انتقال ۱۱۰۰ میلی متر بوده و این خط انتقال دارای چهار ایستگاه پمپاژ و ۴۰ حلقه چاه است.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) علی‌رغم وجود تمام مشکلات موجود با تمام توان و روحیه جهادی به میدان آمده و این پروژه تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته و زیرساخت‌های لازم این طرح توسط قرارگاه ایجاد و تمام اقدامات در راستای تأمین اقلام پروژه منعقد کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده