تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۵
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۳۸۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) انجام داد:

راه اندازی سامانه اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام)

می متالز - مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا) در قراردادی با سازمان فناوری اطلاعات کشور و نظارت فنی معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اقدام به راه اندازی “سامانه اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام)” کرد .
راه اندازی سامانه اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام)

این سامانه  با هدف اولیه نظارت هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بر زمان‌بندی و وضعیت فرایند صدور این مجوزها طراحی و پیاده سازی شده است.

این سامانه  همچنین از یک سو خدمات اطلاع‌رسانی وضعیت صدور مجوزهای کسب‌وکار را به عموم مردم و کسب‌وکارهای متقاضی دریافت مجوز از طریق وب‌سایت، پیامک و اپلیکیشن اندرویدی ارائه می‌کند و از سوی دیگر، از طریق ثبت اطلاعات وضعیت فرایند صدور مجوزهای کسب‌وکار به ‌صورت ارتباط خودکار با سیستم‌های درون‌سازمانی یا ثبت مجزا در سامانه توسط دستگاه‌های اجرایی، امکان رصد و پایش نظام مجوزدهی کشور را فراهم می‌آورد.

نکته حائز اهمیت این موضوع تبادل اطلاعات بین سامانه اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام) و سامانه ثبت و پیگیری شکایات مجوزهای کشور (دادور) است تا بدین ترتیب امکان پیگیری درخواست‌ها و شکایات متقاضیان دریافت مجوزهای کسب‌وکار نیز به‌صورت یکپارچه و متمرکز فراهم شود. قابل ذکر است این دو سامانه در کنار هم سامانه‌ی جامعی را تحت عنوان “سامانه‌ی مرکز ملی پایش محیط کسب‌وکار” تشکیل خواهند داد.

زمان اجرایی آغاز هر دو پروژه‌ نیمه‌ی اول آبان ماه سال ۱۳۹۵ بوده است و پروژه‌ها در قالب سه فاز تحلیل و طراحی / پیاده‌سازی نرم‌افزار و آزمون‌های عملیاتی و اسناد راهنما ، بهره برداری، آزمایش و آموزش کاربران انجام پذیرفته‌اند.

عناوین برگزیده