تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۴۲۱۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح دو سهم بورسی و فرابورسی درباره نوسان قیمت و کنفرانس اطلاع رسانی

می متالز - زیرمجموعه توسعه صنایع بهشهر و سهم فرابورسی درخصوص اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی و نوسان قیمت سهام توضیح دادند و با توقف نماد و رشد قیمت روبرو شدند.
توضیح دو سهم بورسی و فرابورسی درباره نوسان قیمت و کنفرانس اطلاع رسانی

به گزارش می متالز، گروه صنایع بهشهر و شرکت شیمیایی رنگین درخصوص اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی و نوسان قیمت سهام دست به شفاف سازی زدند که "وصنا" با توقف نماد و "شرنگی" با رشد 8 درصدی قیمت روبرو شدند.

بر این اساس، وحید رجبیان مدیر عامل "وصنا" در خصوص نوسان بیش از ۵۰ درصدی در قیمت سهام این شرکت و لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی اعلام کرد: با توجه به عدم طرح سوال و ابهام در سامانه تدان در موعد زمانی مقرر از جانب سهامداران، سرمایه گذاران و فعالان در این رابطه به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام این شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر، ناشی از رشد ارزش سهام موجود در پرتفوی سرمایه گذاری های بورسی و تحلیل و تصمیم و سرمایه گذاران بورس و عرضه و تقاضا در بازار سهام است.

توسعه صنایع بهشهر مالک 61.9 درصدی این شرکت حاضر در بازار اول معاملات بورس محسوب می شود.

همچنین "شرنگی" در خصوص لزوم رعایت ماده ۱۲ مکرر یک دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس اعلام کرد: از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ۹۸) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیت در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است.

لذا به نظر می رسد این نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر به علت عرضه و تقاضا در بازار سرمایه و جو روانی حاکم بر جامعه است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد و اهمیت مراتب طبق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده