تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۴۳۴۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جذابیت های بازار سرمایه برای تیم های خارجی:

صدور سواد مالی به خارج از مرزها

می متالز - فرهنگ سرمایه گذاری و سواد مالی با لیگ ستارگان بورس به خارج از مرزهای ایران صادر می شود.
صدور سواد مالی به خارج از مرزها

به گزارش می متالز، شهاب الدین شمس، در خصوص نخستین جلسه توجیهی تیم های بین المللی سومین لیگ ستارگان بورس گفت: امروز نخستین جلسه توجیهی تیم های بین المللی لیگ ستارگان بورس آغاز شد و اعضای تیم و لیدرها با بازار سرمایه کشور ما تا حدودی آشنا شدند.

وی در این خصوص ادامه داد: حضور تیم های دانشجویی از چهار کشور سوریه، عمان، ترکیه و عراق نشان دهنده جذابیت بازار کشور ما برای کشورهای همسایه است و معاملات بازار سرمایه و نوآوری این لیگ، برای این عده از قشر تحصیلکرده بسیار هیجان انگیز است.

شمس با اشاره به اهداف لیگ ستارگان گفت: توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و ارتقاء سواد مالی از مهم ترین اهداف لیگ ستارگان در دو دوره گذشته بوده است کمااینکه، در سال جاری نیز گسترش این اهداف به خارج از مرزهای کشور، نشان دهنده ضریب نفوذ بازار سرمایه ما و جذابیت آن برای همسایگان است.

این استاد دانشگاه در ادامه در خصوص این جلسه توجیهی بیان داشت: امروز نخستین جلسه توجیهی برای دانشجویان خارجی شرکت کننده در این دوره از لیگ ستارگان بورس برگزار شد و به نظر می رسد برنامه منسجمی در حدود چهار الی پنج جلسه توجیهی برای این تیم ها تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: اعضای این تیم های بین المللی شب گذشته به تهران وارد شدند و نخستین جلسه توجیهی برای آنها امروز راس ساعت ۹ برگزار شد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تیم های بین المللی خاطرنشان ساخت: در هر یک از این تیم ها یک لیدر و سرپرست وجود دارد که به میزان مناسبی با مفاهیم مالی آشنا است. در این جلسات توجیهی، شکل کلی بازار سرمایه و زیرساخت های معاملاتی برای آنها توضیح داده می شود و پس از آموزش های لازم در خصوص منابع کسب اطلاعات از شرکت ها و نحوه بررسی گزارش های مالی آنها، برای مسابقات آماده می شوند.

وی در ادامه در خصوص جذابیت های بازار سرمایه برای شرکت کنندگان خارجی این دوره از مسابقات عنوان داشت: شاخص های مربوط به رشد و بازدهی بازار ما نسبت به بازارهای منطقه و همسایه بسیار جذاب است و شرکت کنندگان با بررسی این آمار و ارقام نسبت به حضور در این مسابقات، هیجان زده شدند.

شمس در خصوص تجربه حضور دانشجویان خارجی در این قبیل لیگ ها گفت: هیچ کدام از این دانشجویان تا به حال تجربه شرکت در چنین لیگی نداشته اند. اکثر فعالان و سرمایه گذاران در بازارهای خارجی به وسیله کارگزارها وارد بازار می شوند و این مسئله که اعضای تیم می توانند بدون حضور کارگزار به سرمایه گذاری بپردازند، هیجان لیگ را برای آنها چندبرابر کرده است. از طرف دیگر، تا به حال در هیچ کدام از بازارهای جهانی چنین مسابقه و رقابتی وجود نداشته است که اعضای یک تیم دانشجویی با معامله سهم بتوانند به برتری دست یابند به همین دلیل، بسیار علاقمند به حضور در این لیگ هستند.

عناوین برگزیده