تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۴۳۸۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود تلفیقی حسابرسی شده «شیراز» به ۱۲۶۴ریال رسید

می متالز - شرکت پتروشیمی شیراز در صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه حسابرسی شده سود هرسهم را یک هزار و ۲۶۴ریال اعلام کرد.
سود تلفیقی حسابرسی شده «شیراز» به ۱۲۶۴ریال رسید

به گزارش می متالز، شرکت پتروشیمی شیراز در صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه حسابرسی شده منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ سود هرسهم را یک هزار و ۲۶۴ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی تلفیقی این دوره را ۱۰هزار و ۱۷میلیارد ریال، سود خالص تلفیقی را ۶هزار و ۴۴۸میلیارد ریال و سود انباشته‌ قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۱۴۶میلیارد و ۷۷۹میلیون ریال اعلام کرده است.

این شرکت با توجه به برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته پیش بینی کرد نرخ فروش محصولات در سال ۱۳۹۸ در حدود سال ۱۳۹۷ محقق شود. همچنین نرخ خرید گاز بر اساس مصوبات هیدورکربوری است. با توجه به افزایش نرخ گاز خوراک در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ پیش بینی می شود نرخ گاز خوراک در سال۱۳۹۸ در حدود نرخ های نیمه دوم سال ۱۳۹۷ محقق شد.

این شرکت در خصوص جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرد که در سال۱۳۹۷ با پرداخت به موقع اقساط تسهیلات و تبدیل تسهیلات بانک ملت ۲۴ درصد به ۱۸ درصد شرکت پتروشیمی شیراز توانسته بخشی از هزینه های مالی را کاهش دهد.

«شیراز» در تشریح برنامه های با اهمیت خود در سال مالی جاری اعلام کرد که با توجه به تصویب نامه مورخ ۱۱مهر۱۳۹۷ هیات دولت مبنی بر آزادسازی نرخ ارز خوراک صنایع پتروشیمی، با توجه به پیگیری های صورت گرفته از ابتدای مهر ماه سال ۱۳۹۷نرخ اوره بر مبنای نرخ بورس کالا محاسبه و در حسابها لحاظ شده است.

عناوین برگزیده