تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۴۷۲۱۲
سرویس خبر : انرژی
مهندس ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین مطرح کرد:

در تولید ورق API در محیط شیرین به بلوغ رسیده ایم و تولید در محیط ترش نیز آغاز شد/ نیازمند حمایت وزارت صمت برای جلوگیری از واردات هستیم / در انتظار تایید استانداردهای آزمایشگاهی هستیم

می متالز - سال 96 شاهد دستوری از جانب وزیر نفت بودیم مبنی بر اینکه امکان تولید انبوه ورق APIمحیط‌های ترش فراهم شود این اتفاقی است که به همت فولاد اکسین در سال جاری به واقعیت پیوست تا حمایتی برای محصول استراتژیک در صنایع نفت و گاز کشور باشد، موضوعی که نیاز به حمایت وزارت صمت دارد تا با بومی سازی این محصول از واردات آن جلوگیری شود.
در تولید ورق API در محیط شیرین به بلوغ رسیده ایم و تولید در محیط ترش نیز آغاز شد/ نیازمند حمایت وزارت صمت برای جلوگیری از واردات هستیم / در انتظار تایید استانداردهای آزمایشگاهی هستیم

به گزارش می متالز، مهندس ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور امکان تولید انبوه ورق API محیط‌های ترش فراهم شد، گفت: شرکت فولاد اکسین با هدف ارتباط صنعت و نفت ایجاد شد و در همین راستا سعی در تولید نیاز صنعتی این بخش برآمد در حالی که شاهد بودیم نیاز داخلی به ورق های APIمحیط‌های ترش به صورت واردات از دیگر کشورها تأمین می‌شد و در صورتی که از تولید داخلی در این بخش حمایت شود، در نهایت صرفه جویی ارزی بالایی را شاهد خواهیم بود، فولاد اکسین موفق به تولید این محصول در فضای ترش شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین با بیان اینکه هدف اصلی ساخت این شرکت، تولید ورق هایی بوده که بتوانند برای ساخت لوله‌های APIبرای محیط‌های ترش و شیرین در پروژه‌های نفتی و گازی مورد استفاده قرار گیرند، اظهار داشت: ما در تولید این ورقها در محیط شیرین تا X80 که البته بیشتر نیاز صنعت گاز بود به بلوغ رسیده ایم و از سال 96 با دستور وزیر نفت برای تولید در محیط ترش که خوردگی بسیار بالایی دارند با کمک فولاد مبارکه فائق آمدیم. در حال حاضر ورق API در محیط ترش در فولاد اکسین بومی سازی شده است. اسلب مورد نیاز ما برای ورق در محیط ترش، توسط فولاد مبارکه تامین می شود که مجددا باید از همکاری این هلدینگ بزرگ برای همکاری تشکر کنم.

وی افزود: باید به سمت کاهش واردات این محصول برویم. ورق‌های API نوعی ورق به‌شمار می‌روند که از نوعی استاندارد و الزامات خاص برخوردار است ما خود را برای اجرای این الزامات تجهیز کرده ایم. چراکه در لوله‌های انتقال نفت و گاز، این مواد با فشار بالایی از خطوط عبور کرده و در درون لوله‌ها نیز مواد اشتعال‌کننده و انفجاری وجود دارد، بنابراین تهیه این ورق‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و استاندارد سخت‌گیرانه بسیار بالایی را می‌طلبد که پس از فاینال شدن این استانداردها توسط آزمایشگاههای وزارت نفت انتظار همکاری از جانب وزارت صمت داریم تا جلوی واردات این محصول گرفته شود و تامین داخل در این بخش را بر عهده بگیریم.

عناوین برگزیده