تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۵۰۷۶۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد
شرکت‌کنندگان در نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری عنوان کردند:

نمایشگاه اصفهان، فرصت مناسبی برای بازاریابی

می متالز - یازدهمین نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری و صنایع وابسته ۱۰ تا ۱۳ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با حضور بیش از ۱۳۰شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
نمایشگاه اصفهان، فرصت مناسبی برای بازاریابی

به گزارش می متالز، در این نمایشگاه، جدیدترین فناوری‌های بخش‌های گوناگون صنعت فولاد، متالورژی، ریخته‌گری، آهنی و غیرآهنی، صنایع مربوط به معدن، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید، تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با این صنایع از سوی شرکت‌ها ارائه خواهد شد.

 

حضور همیشگی

احمد خوروش، مدیرعامل شرکت فولاد کویر آران و بیدگل که شرکت آنها جزو شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه است، اظهار کرد: شرکت کویر آران و بیدگل حدود شانزدهمین سال فعالیت خود را پشت‌سر می‌گذارد.
 این شرکت در این مدت توانسته به برند مناسبی در کشور برسد. تولیدات ما محصولات صنعتی ساختمان است، بخش دیگر فعالیت شرکت ما در زمینه کلاف صنعتی است که پیچ و مهره و الکترود و تمام فرآیندهایی که در زمینه کلاف است، تولید می‌کند.
خوروش در ادامه خاطرنشان کرد: ‌از سال ۱۳۹۱ بیشتر روی صنایع صنعتی متمرکز شده‌ایم و با این تولید، سالانه ۳۰۰ تا ۳۵۰میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری کرده‌ایم. درحال‌حاضر علاوه بر اینکه توانسته‌ایم نیاز داخل را پوشش دهیم، سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰هزار تن یعنی حدود ۱۲۰میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته‌ایم.
وی در ادامه، با اشاره به ظرفیت تولید شرکت عنوان کرد: ظرفیت تولید شرکت ما یک میلیون و ۳۰۰هزار تن است که شامل ۵۰درصد محصولات صنعتی و ۵۰درصد محصولات ساختمانی است. البته در زمینه محصولات ساختمانی از ساختمانی عام نیز عبور کرده‌ایم و محصولات خاص تولید می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد کویر آران و بیدگل در ادامه خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر به ۱۷ تا ۲۲ کشور جهان صادرات انجام می‌دهیم. هم‌اکنون به دلیل کمبود مواد اولیه کارخانه با ۶۰ تا ۶۵درصد مشغول تولید است و امیدوارم مشکل تامین مواد اولیه به‌زودی برطرف شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز تلاش خود را به کار گرفته است تا مشکل تامین مواد اولیه را برطرف کند.
خوروش در ادامه با اشاره به محل کارخانه عنوان کرد: کارخانه ما در کاشان و در نقطه کویری استان اصفهان قرار گرفته است. این منطقه در محلی واقع شده که به لحاظ کشاورزی مناسب نیست، ازاین‌رو به قطب فولاد تبدیل شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد کویر آران و بیدگل درباره حضور در نمایشگاه‌های فولاد عنوان کرد: نمایشگاه جایی است که صنایع فولاد گردهم ‌می‌آیند تا از دستاورد شرکت‌ها استفاده کنند. اصفهان جایگاه مناسبی در حوزه فولاد پیدا کرده، از این‌رو شرکت ما هرسال در نمایشگاه اصفهان حضور داشته‌ است.
خوروش در ادامه داد: البته با کمک تمامی شرکت‌های فولادی قصد داریم نمایشگاه بومی‌سازی فولاد را در استان اصفهان برگزار کنیم. امیدواریم با همکاری واحدهای فولادسازی این نمایشگاه به‌زودی برگزار شود.
وی با اشاره به دستاوردهای این شرکت برای حضور در نمایشگاه اصفهان عنوان کرد: ما در نمایشگاه‌ها دستاوردهای جدیدی را معرفی می‌کنیم. مدیرعامل شرکت فولاد کویر آران و بیدگل در پایان تاکید کرد: باید واحدهای تولیدی موردنظر دولت و رهبر معظم انقلاب در جهت پویایی این کشور کار کرده و بتوانند سطح اشتغال‌ کشور را به خوبی حفظ کنند. از این‌رو لازم است، مسئولان در جهت تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این واحدهای تولیدی بتوانند به صادرات بپردازند.
خوروش ادامه داد: باید از خام‌فروشی مواد اولیه دست برداریم و به سمت تولید با ارزش‌افزوده‌ بیشتر‌ برویم. اگر در صنعت فولاد به بالاترین حد ارزش‌افزوده در کشور برسیم، می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری در این صنعت دست یابیم.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر به آمارهای صادراتی که انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام می‌کنند، نگاهی داشته باشیم، درمی‌یابیم که تولیدات محصولات نهایی بین ۵ تا ۷ برابر شده و از سال گذشته تا امسال نیز به ۴برابر رسیده است. در این بین بخش خصوصی نیز شهامت حضور در بازارهای جهانی را پیدا کرده است.

 

با صنایع ریخته‌گری حضور داریم

همچنین علیرضا دهقانی، مدیرعامل شرکت صنعت‌پیشه اظهار کرد: فعالیت شرکت تولیدی صنعت‌پیشه در زمینه ریخته‌گری قطعات فولادی و چدنی است. شرکت ما با حدود ۴۰سال پیشینه مشغول فعالیت بوده و حدود ۳۰بار در نمایشگاه‌ها حضور داشته است. کارخانه ما در اراک است و ظرفیت ریخته‌گری فولادی به ۹هزار تن و ظرفیت ریخته‌گری چدن به ۱۴هزار تن می‌رسد.
دهقانی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه متالورژی و ریخته‌گری فولاد هر سال در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنیم، اما در نمایشگاه اصفهان برای نخستین‌بار است که می‌خواهیم شرکت کنیم. وی ادامه داد: البته در امسال با توجه به رکود حاکم، قصد داریم در نمایشگاه اصفهان شرکت داشته باشیم تا بدانیم وضعیت بازار چگونه است. ازاین‌رو این نمایشگاه را فرصت خوبی برای بازاریابی می‌دانیم. دهقانی در ادامه با اشاره به دستاوردهای خود در نمایشگاه اصفهان عنوان کرد: قصد داریم، محصولات‌‌مان که در حوزه ریخته‌گری فولاد و چدن شامل قالب‌های بدنه، پوسته‌های پمپ، پالایشگاه و... است را به نمایش بگذاریم.

عناوین برگزیده