تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۵۱۰۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد صادرات سیمان از پایانه راه آهن تربت حیدریه

می متالز - مدیر کل راه آهن شرق با اشاره به رشد ۲۳۰ درصدی صادرات سیمان در ۳ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته به کشورهای آسیای میانه گفت: ایستگاه راه آهن تربت حیدریه به عنوان ایستگاه استراتژیک در نقطه مرکزی این مسیر ریلی به جنوب و سنگان واقع شده که حمل و صادرات سیمان در این ایستگاه صورت می گیرد.
رشد صادرات سیمان از پایانه راه آهن تربت حیدریه

به گزارش می متالز، محمد رضا چنگانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل راه آهن شرق جزء ۴ اداره کل برتر راه آهن کشور در حمل بار به شمار می رود. از این رو با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بارگیری کالا در این مسیر ریلی با ۶۲۰۰۰۰۰ تن انواع کالا در سال گذشته به رشد ۲۵ درصدی رسید که این روند افزایشی در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی افزود در بین ایستگاههای راه آهن شرق ایستگاه تشکیلاتی تربت حیدریه به عنوان ایستگاه استراتژیک در نقطه مرکزی این مسیر ریلی به جنوب و سنگان واقع شده است که حمل و صادرات سیمان در این ایستگاه صورت می گیرد.

چنگانی گفت: امسال افزایش ۲۵ درصدی بارگیری و حمل بار در دستور کار راه آهن شرق قرار دارد که در این میان پایانه تربت حیدریه در صادرات سیمان رکوردرشد ۵/۲ برابری را در بهار امسال به ثبت رسانده است.

مدیر صادرات ریلی سیمان زاوه تربت هم با اشاره به رشد ۲۳۰ درصدی صادرات سیمان در ۳ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته به کشورهای (سی آی اس) گفت: با توجه به صادرات سیمان به کشور ازبکستان از سال گذشته افزایش ۵/۲ برابری صادرات سیمان از پایانه راه آهن تربت حیدریه را داشته ایم.

محمدرضا میرانیان افزود: با توجه به تکمیل و تجهیز زیرساختهای لازم در کارخانه سیمان زاوه تربت و همچنین ایستگاه راه آهن تربت حیدریه ماهیانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ واگن بارگیری می شود که با توجه به گشایش بازارهای جدید در کشور ترکمنستان در تلاش هستیم تا تعداد واگنها را به بیش از ۵۰۰ واگن برسانیم.

وی ابراز امید واری کرد با همکاری نزدیکی که راه آهن شرق در این زمینه دارد مشکل کمبود دیزل و محدودیتهای سیر و حرکت برطرف شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده