تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۵۵۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه مشترک نمایندگان و استاندار استان مرکزی با لاریجانی؛

نمایندگان استان مرکزی: حل مشکلات هپکو و آذرآب ضرورت دارد/ بروکراسی کشنده مانع سرمایه گذاری و رونق تولید است

می متالز - نمایندگان استان مرکزی و استاندار این استان در جلسه‌ای با رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان برخی مسائل این استان پرداختند.
نمایندگان استان مرکزی: حل مشکلات هپکو و آذرآب ضرورت دارد/ بروکراسی کشنده مانع سرمایه گذاری و رونق تولید است

به گزارش می متالز، اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی و علی آقازاده استاندار این استان ظهر امروز (یکشنبه،10 شهریورماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

منصوری: ضرورت تکمیل پروژه کمربندی ساوه

براساس این گزارش محمدرضا منصوری عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در این دیدار، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: پروژه انتقال آب در ساوه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده چراکه این پروژه پیمانکار ضعیفی دارد و باید منابع مورد نیاز آن از طریق فاینانس تامین شود.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر راه کمربندی ساوه به یکی از مشکلات اساسی این منطقه تبدیل شده، اظهار کرد: اگرچه 95 درصد این پروژه اجرایی شده اما 5 درصد باقی مانده به 30 تا 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدوارم این رقم تامین شود.

 

ابراهیمی: شهرستان شازند بیمارستان دولتی ندارد

در این دیدار علی ابراهیمی عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه شهرستان شازند بیمارستان دولتی ندارد، گفت: با پیگیری های بسیار مقرر شد بیمارستان 160 تختخوابی در این شهرستان با سرمایه گذاری مجتمع پتروشیمی ساخته شود اما تاکنون اعتبارات مربوط به این پروژه کامل تخصیص پیدا نکرده است.

 

حسینی: بی انضباطی بودجه ای در دولت دوازدهم از تمامی دولت ها فراتر است

در این نشست محمد حسینی عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه بهتر است مصوبات شورای هماهنگی سران قوا به نمایندگان اطلاع داده شود، گفت: بی انضباطی بودجه ای در این دولت از تمامی دولت ها فراتر است.

 

رضایی: ضرورت کاهش بروکراسی اداری

براساس این گزارش محمد ابراهیم رضایی عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه پیچ و خم کارهای اداری در کشور بسیار است، تاکید کرد: باید بروکراسی کشنده کشور که مانع سرمایه گذاری و رونق تولید است، برطرف شود.

 

سلیمی: استان مرکزی 3 هزار و 200 معلم کم دارد

در این نشست علیرضا سلیمی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه بارندگی در سال جاری موجب رونق کشاورزی شده است، گفت: صنعت علیرغم تمام پیگیری ها در حال احتضار است به طور مثال 30 درصد کارخانجات سنگ دلیجان تعطیل شده است. 

 

نماینده مردم محلات و دلیجان به کمبود معلم در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کل کشور 100 هزار معلم کم دارد که استان مرکزی نیز از این امر مستثنی نبوده و 3 هزار و 200 معلم کم دارد.

 

 کریمی: مشکلات هپکو و آذرآب ناشی از بلاتکلیفی در مدیریت و مالکیت

براساس این گزارش علی اکبر کریمی عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه واحدهای صنعتی اراک حال و روز خوبی ندارند، اضافه کرد: مشکلات موجود در این واحدها به دلیل بلاتکلیفی در مدیریت و مالکیت آن ها است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که مدیران شایسته در هپکو و آذرآب بر سرکار آیند مسائل و مشکلات این واحدهای صنعتی نیز برطرف می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برای ساماندهی مشکلات هپکو و آذرآب باید اقدامات موثر انجام شود که تحقق این امر مستلزم موافقت شورای  عالی هماهنگی  قوای سه گانه است.

وی اضافه کرد: اراک علیرغم ظرفیت بالای کارخانجات خود، بالاترین نرخ بیکاری را در بین شهرستان های استان دارد در صورتی که صنایع رونق یابد مشکل بیکاری نیز برطرف می شود.

 

مقدسی: هپکو و آذرآب با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند

در این دیدار مهدی مقدسی با انتقاد از انباشت قوانین تصریح کرد: باید از طریق تنقیح از تعدد قوانین کاست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس شورای اسلامی افزود: هپکو و آذرآب با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، علیرغم اینکه آذرآب ماشین آلات به روزی دارد اما از آن جایی که سهام دار آن وابسته به دولت است نسبت به وضعیت این مجموعه صنعتی بی تفاوت است.

 

آقازاده: اختیار استانداران در توزیع بودجه افزایش پیدا کند

آقازاده استاندار استان مرکزی در این نشست بیان کرد: کشور در 3 ماه آینده در فصل بودجه ریزی قرار می گیرد، بنابراین بهتر است در این زمان اختیار استانداران در زمینه بودجه افزایش پیدا کند.

استاندار استان مرکزی با اشاره به ضرورت تامین آب موردنیاز صنایع استان مرکزی، گفت: رفع مشکل هپکو و آذرآب به تصمیمات موثر نیاز دارد که این مسائل را می توان در جلسه شورای  عالی  هماهنگی قوای سه گانه  مصوب کرد.

عناوین برگزیده