تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۵۸۳۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خسته بند مطرح کرد:

تولید انبوه، فعالیت دلالان را بلااثر می کند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تا زمانی که بانک ها تنها به دنبال سود و منافع خود هستند، بازار مسکن به سمت رونق نمی رود.
تولید انبوه، فعالیت دلالان را بلااثر می کند

به گزارش می متالز، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به نقش بانک ها در عدم اجرای طرح های تولید مسکن در کشور، گفت: متأسفانه بانک ها در عرصه مسکن به دلالانی تبدیل شده اند که تنها به دنبال افزایش سود و منافع خود هستند.

 

بانک ها در بحث مشارکت در نوسازی بافت فرسوده به وعده های خود عمل نکردند

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم که بانک ها در بحث مشارکت در نوسازی بافت فرسوده به وعده های خود عمل نکردند و عملا مردم و سرمایه گذاران متضرر شدند، بنابر این در تولید مسکن و برنامه ریزی در این عرصه نمی توان زیاد بر روی بانک ها حساب باز کرد.

 

تولید انبوه مسکن فعالیت تلاطم آفرین دلالان را بلااثر می کند

وی گفت: برخی معتقدند که در شرایط کنونی با افزایش قیمت مسکن و اشباع قیمتی بازار، دلالان از بازار مسکن خارج می شوند، اما به نظر من نباید این عرصه را در نظر گرفت، بلکه تمرکز دولت در هر صورتی باید تولید مسکن به میزان تقاضا باشد، در آن زمان دیگر دلالان قدرتی برای تلاطم آفرینی در بازار نخواهد داشت.

 

دولت باید از سازندگان مساکن با متراژهای پایین حمایت کند

خسته بند افزود: در شرایط کنونی دولت باید از سازندگان مسکن با متراژهای پایین حمایت کند، زیرا ساخت این مساکن هم به صرفه بوده و هم در کوتاه ترین زمین اجرایی می شود.

 

بانک ها تا زمانی که تنها به دنبال سود و منافع خود هستند، بازار مسکن به سمت رونق  نمی رود

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: قطعا تا زمانی که بانک ها تنها به دنبال سود و منافع خود هستند، بازار مسکن به سمت رونق  نمی رود، در هر صورت در شرایط کنونی بخش خصوصی هیچ اعتمادی به بانک ها ندارد و این مسئله موجب شده که بخش ساخت و ساز به رکود برود.

 

دولت یک بار برای همیشه باید نسبت به اصلاح ریشه ای بانک ها اقدام کند

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: دولت یک بار برای همیشه باید نسبت به اصلاح ریشه ای بانک ها اقدام کند، در آن صورت بازار مسکن به عنوان یکی از مولفه های اقتصادی کشور دچار تحول و شکوفایی خواهد شد.

عناوین برگزیده