تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۵۸۴۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر خزانه‌داری آمریکا:

اروپا بدون رضایت آمریکا کاری درباره تحریم ها برای ایران نمی‌کند

می متالز - وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: اتحادیه اروپا اطمینان خاطر داده بدون رضایت واشنگتن، کاری در زمینه تحریم‌ها برای ایران انجام نخواهد داد.
اروپا بدون رضایت آمریکا کاری درباره تحریم ها برای ایران نمی‌کند

به گزارش می متالز، استیون منوشین در یک کنفرانس خبری گفت: اتحادیه اروپا به آمریکا اطمینان خاطر داده بروکسل بدون رضایت واشنگتن، کاری در زمینه تحریم‌ها برای ایران انجام نخواهد داد. همان‌طور که پامپئو گفت، رایزنی‌های بسیاری خوبی با همه متحدان درباره برنامه تحریم‌ها یا همان کارزار فشار حداکثری و اتحاد در زمینه تحریم‌ها داشتیم. اروپایی‌ها این را به روشنی ابراز کردند که هیچ کاری بدون رضایت انجام نخواهند داد.

مایک پامپئو هم در این برنامه گفت: هفته ثمربخشی داشتیم. دیدیم اروپایی‌ها درباره حملاتی که در عربستان اتفاق افتاد موضع‌گیری کرده و به صراحت گفتند این حمله کار ایران بوده، درست همان‌طور که ترامپ می‌گفت. حالا آنها می‌گویند چارچوب فعلی برجام کارساز نیست و مشکلات دنیا را حل نخواهد کرد و باعث ایجاد ثبات در خاورمیانه نخواهد شد.

وی ادامه داد: دیدارهای خوبی هم با متحدان در خاورمیانه داشتیم. به دنبال صلح هستیم، خواستار دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز با ایران هستیم. امیدواریم بتوانیم این مسیر را برویم. در نهایت بر عهده ایرانی‌ها است که تصمیم بگیرند.امید می رود بتوانیم فرصتی برای مذاکره با آنها به دست بیاوریم و به نتیجه‌ای برسیم که هم برای آنها و هم برای آمریکا مطلوب است تا مطمئن شویم که آنها هیچ‌گاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنند و نمی‌توانند اقدامات تروریستی خود را با موشک‌های بالستیک پیش ببرند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده