تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۵۹۳۱۳
سرویس خبر : انرژی
ولیعهد عربستان:

ترامپ و روحانی باید برای انعقاد توافق جدید دیدار کنند/ تبعات جنگ بین تهران و ریاض

می متالز - ولیعهد سعودی ضمن متهم کردن ایران در حمله به تاسیسات آرامکو و لزوم دیدار ترامپ با روحانی برای انعقاد توافق جدید مدعی شد، وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را نابود می‌کند.
ترامپ و روحانی باید برای انعقاد توافق جدید دیدار کنند/ تبعات جنگ بین تهران و ریاض

به گزارش می متالز، محمد بن سلمان به شبکه سی بی سی آمریکا گفت: با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هم عقیده‌ هستم که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اقدام جنگی از طرف ایران است. اگر جامعه بین‌المللی یک موضع قوی و قاطع برای بازدارندگی در برابر ایران نگیرد، شاهد افزایش تنش‌ها با ایران خواهیم بود که منافع جهان را تهدید می‌کند. عرضه نفت مختل می‌شود و قیمت نفت نیز شدیدا افزایش خواهد یافت طوری که تا کنون شاهد آن نبودیم.

وی افزود: راه حل سیاسی را به نظامی ترجیح می‌دهم چرا که وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می‌کشاند. صدور دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار معارض عربستانی را رد می‌کنم اما به عنوان رهبر سعودی مسوولیت کامل قتل وی در کنسولگری به عهده من است، قصد دارم اقداماتی اتخاذ کنم که در آینده این اتفاقات دیگر رخ ندهد. تحقیقات پیرامون قتل خاشقچی و عوامل دخیل در آن ادامه دارد.

بن سلمان گفت: ترامپ باید با روحانی دیدار کند تا یک توافق جدید پیرامون برنامه هسته‌ای و فعالیت های ایران در سراسر خاورمیانه منعقد شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده