تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۵۹۸
کد خبر: ۵۹۳۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیام رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه تهران به مناسبت نخستین همایش ملی سنگدانه ایران

می متالز - متن پیام رییس هیات مدیره شن و ماسه تهران را در ادامه می خوانید.
پیام رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه تهران به مناسبت نخستین همایش ملی سنگدانه ایران

به گزارش می متالز، متن پیام به شرح زیر است:

توسعه پایدار فرآیندی است که آینده ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می شود که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع، بدون آسیب رساندن به یکپارچگی، زیبایی و ثبات نظام های حیاتی، نیازهای انسان را برطرف می سازد. توسعه پایدار راه حل هایی را برای الگوهای فانی ساختاری، اجتماعی و اقتصادی توسعه ارایه می دهد تا بتواند از بروز مسایلی هم چون نابودی منابع طبیعی، تخریب سامانه های زیستی، آلودگی، تغییرات آب و هوایی، افزایش بی رویه جمعیت، بی عدالتی و پایین ظامدن کیفیت زندگی انسان های حال و آینده جلوگیری کند. توسعه پایدار در حقیقت ایجاد تعادل میان توسعه و محیطزیست است.

این تعریف از توسعه امروز به عنوان رویکرد غالب در جهان پذیرفته شده و جایگزین نگاه های خطی و تک بعدی به موضوع رشد و پیشرفت شده است.در همین حیطه، موضوع توسعه پایدار شهری یا توسعه پایدار در ساخت و ساز و معماری نیز مورد توجه قرار گرفته است. البته که شهر در اینجا به عنوان سکونت گاه های بشری مد نظر است. عمران و معماری، نیاز حیاتی و اساسی انسان امروز برای بهبود کیفیت و رفاه زندگی است و نگاه انضمامی داشتن به آن، می تواند تضمین کننده حرکت در مسیر رشد پایدار و حفظ منابع اساسی زمین عزیز برای نسل های آینده است.

از این رو است که توجه به مسایل ساختمانی به عنوان مواد اولیه تمامی فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز به شدت در حال گسترش بوده و فعالیت های پژوهشی متعددی در سطح دنیا در این خصوص در حال انجام است. امروز بتن پس از آب، به عنوان دومین ماده پر مصرف دنیا شناخته شده و هر روز نیز بر حجم مصرف آن افزوده می شود. بر اساس بررسی ها حدود 75% از حجم بتن را سنگدانه ها تشکیل می دهند. اینجاست که ضرورت توجه و تمرکز بیشتر بر بحث سنگدانه ها بر ما آشکار می شود. با توجه به تجدیدناپذیر بودن منابع سنگدانه ای، حرکت در مسیر توسعه پایدار، جز از طریق توجه روزافزون به بحث سنگدانه ها و برنامه ریزی مدون برای مصرف صحیح آن امکان پذیر نخواهد بود.

امید که برگزاری نخستین همایش ملی سنگدانه ایران بتواند چراغی برافروزد در آغاز مسیر اعتلای نقش و اهمیت منابع سنگدانه ای.

 

محمد نبی یوسفیان/ رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران
  • اولین همایش ملی سنگدانه؛ یازدهمین کنفرانس ملی بتن و هفدهمین همایش روز بتن
  • بزرگداشت استاد احمد حامی
  • ۱۴ تا ۱۶ مهر ۱۳۹۸
  • محل برگزاری: تهران، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
منبع: می متالز
عناوین برگزیده