تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۶۰۵۶۱

امسال ۵ ایستگاه جدید در خط ۷ مترو تهران افتتاح می‌شود

می متالز - بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از آبان ماه به‌طور متوسط هر ماه یک ایستگاه در خط هفت افتتاح می‌شود.
امسال ۵ ایستگاه جدید در خط ۷ مترو تهران افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه تا پایان سال ۵ ایستگاه را در خط هفت مترو تهران وارد مدار بهره‌برداری خواهیم کرد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از آبان ماه به‌طور متوسط هر ماه یک ایستگاه در خط هفت افتتاح می‌شود.

علی امام با اشاره به اینکه تا آخر امسال بطور متوسط پنج ایستگاه از خط هفت مترو تهران برای استفاده شهروندان و مسافران آماده می‌شود، گفت: سایر ایستگاه‌های خط هفت شامل شش ایستگاه دیگر در سال ۹۹ افتتاح خواهند شد.

امام با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه امام حسین و ۱۴ سامانه تهویه جدید در خط شش مترو تهران، گفت: در راستای رویکرد شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مبنی بر راه‌اندازی بطور متوسط هر ماه یک ایستگاه مترو، ماه آینده نیز ایستگاه مولوی در خیابان مولوی را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: در صورت تامین به موقع منابع مالی؛ تا آخر سال ۹۸ شهروندان و مسافران مترو می‌توانند از ۱۵ ایستگاه خط هفتبرای تردد در سطح شهر استفاده کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، ایستگاه‌های مولوی، برج میلاد، شهید محلاتی، باقرخان و قیام جزو ایستگاه‌هایی هستند که تا پایان سال آماده افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پست برق شرقی خط ۷ جهت انتقال و توزیع هرچه بیشتر و بهتر انرژی در این مسیر ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی ۵ ایستگاه خط ۷ مترو تهران شاهد کاهش بیشتر سرفاصله حرکت قطارها باشیم.

خط هفت مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌اله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده