تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۶۳۳۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معامله بلوک ۵.۷۴ درصدی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران به فردا موکول شد/ علت و نام مشتری

می متالز - معامله بلوک ۵.۷۴ درصدی شرکت ملی صنایع مس ایران با وجود حضور و درخواست یک متقاضی به دلیل دیر رسیدن ضمانت نامه های بانکی و لزوم رعایت مقررات به فردا موکول شد.
معامله بلوک ۵.۷۴ درصدی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران به فردا موکول شد/ علت و نام مشتری

به گزارش می متالز، امروز بلوک 5.74 درصدی سهام ملی مس شامل بیش از 4 میلیارد و 478 میلیون سهم با قیمت پایه هر سهم 590 تومان و ارزش پایه بیش از 2.6 هزار میلیارد تومانی توسط بانک ملت عرضه شد تا درصورت انجام معامله، ترکیب سهامداری اولین شرکت مشمول اصل 44 حاضر در بورس (از 15 بهمن 85) تغییر کند.

براساس این گزارش، طبق برنامه قبلی و تفاهمات انجام شده قرار بود این بلوک توسط سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خریداری شود که به دلیل سنگین بودن تعهدات و وثایق، "ومعادن" از این تصمیم منصرف شد اما مشتری دیگری بنام صندوق صبا میهن از طریق یکی از کارگزاران وابسته به بانک دولتی در دقایق پایانی معاملات درخواست خرید این بلوک را داد که  به دلیل دیر رسیدن ضمانت نامه های بانکی و رعایت مقررات به فردا موکول شده است.

به گفته کاظم چاوشی مدیر مالی "وبملت"، در صورت فروش این بلوک " فملی"، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان سود به حساب بانک ملت منظور و برای هر سهم سود 40 تا 50 تومان به همراه خواهد داشت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده