تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۶۵۹۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت:

رشد ۱۵ درصدی صادرات مس/ صادرات ۱۲ میلیون تنی فولاد تا پایان سال ۹۸

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با اشاره به رشد ۱۵ درصدی صادرات مس از صادرات ۱۲ میلیون تنی فولاد تا پایان سال ۹۸ خبر داد.
رشد ۱۵ درصدی صادرات مس/ صادرات ۱۲ میلیون تنی فولاد تا پایان سال ۹۸

شکست آمریکا از تحریم حوزه معدن و صنایع معدنی

به گزارش می متالز، جعفر سرقینی با بیان اینکه تحریم ایالات متحده آمریکا در حوزه معدن و صنایع معدنی شکست خورده است، اظهار داشت: اگرچه وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی کرده بود که صادرات فولاد در سال جاری به ١٠ میلیون تن برسد؛ اما آمار ثبت شده نشان می‌دهد که در شش ماهه ابتدای سال جاری، بیش از شش میلیون تن فولاد از کشور صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، افزود: حتی اگر با روند تولید فولاد در نیمه اول امسال نیز پیش برویم، صادرات فولاد ایران تا پایان سال به ١٢ میلیون تن خواهد رسید که رقمی فراتر از پیش‌بینی انجام شده است.

افزایش صادرات مس

وی، تصریح کرد: در عین حال، صادرات بخش معدن و صنایع معدنی مطابق برنامه باید به ۹ میلیارد دلار برسد؛ در حالیکه طبق برنامه، پیش‌بینی می‌شود آنچه محقق گردد بسیار بالاتر از هدف‌گذاری باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در پایان از رشد صادرات مس خبر داد و اظهار داشت: در کنار رشد صادرات فولاد، صادرات مس نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است؛ ضمن اینکه در مجموع، صادرات معدن و صنایع معدنی به ده میلیارد دلار خواهد رسید.

عناوین برگزیده