تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۶۷۵۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر افزایش قیمت بنزین بر معاملات بازار سهام

می متالز - منصور کریمی گفت: گرانی قیمت بنزین می‌تواند در کوتاه مدت و بلندمدت بر معاملات بازار سهام اثرگذار باشد.
اثر افزایش قیمت بنزین بر معاملات بازار سهام

به گزارش می متالز، منصور کریمی در خصوص تاثیر گرانی قیمت بنزین بر بازار سرمایه گفت: معاملات بازار سهام در حالی طی یکی دو هفته گذشته به تعادل رسید که موضوعاتی مانند افزایش قیمت بنزین و نوسان قیمت دلار از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانند در هفته پیش‌رو این تعادل را دستخوش تغییر کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ سوخت در حال حاضر صرفا برای بنزین اجرایی شده که شاید مهمترین تاثیر آن بر معاملات بازار سرمایه آثار غیرمستقیم و تورمی است که در گام نخست اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پس از آن اثر خود را بر بازار سهام می‌گذارد که این اثر در میان مدت در قالب رشد شاخص بورس و قیمت‌ سهام شرکت‌ها به دلیل موضوعاتی همچون رشد ریالی دارایی‌ها بر آثار تورمی اقتصاد است.

وی اضافه کرد: بر این اساس به نظر می‌روسد واکنش معامله‌گران در بازار سهام در خصوص افزایش قیمت بنزین در روزهای پیش‌رو کوتاه مدت و مقطعی باشد. این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص نوسانی که نرخ ارز در این روزها دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این نوسان کوتاه‌مدت باشد، بر این اساس باید منتظر ماند و دید سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز تا چه حدی پایدار خواهد بود و پس از آن منتظر واکنش بازار سهام به این مولفه مهم بود.

کریمی اذعان داشت: یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند سمت و سوی معاملات را در بازار سهام تغییر دهد موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ ها است و معامله‌گران منتظر هستند تا شاید با اجرایی شدن این مولفه بازار سرمایه دوباره به دوران رشد خود باز گردد.

عناوین برگزیده