تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۶۷۸۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«کساپا» از زیان خارج شد

می متالز - شرکت سایپا شیشه در گزارش ۳ماهه خود از شناسایی زیان ۴۹ریالی به ازای هر سهم خبر داده بود در حالی که براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده این شرکت از فعالیت ۶ماهه، اعلام کرد که از زیان خارج شده و برای هرسهم ۲۱ریال سود محقق کرده است.
«کساپا» از زیان خارج شد

به گزارش می متالز، شرکت سایپا شیشه در صورت های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸، سود هر سهم را ۲۱ریال اعلام کرد. این رقم در حالی اعلام شد که این شرکت در گزارش ۳ماهه به ازای هر سهم ۴۹ریال زیان شناسایی کرده بود.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را ۲۱میلیارد و ۵۷۶میلیون ریال، سود خالص را ۴میلیارد و ۸۳۵میلیون ریال و زیان انباشته را ۸۱میلیارد و ۸۵۶میلیون ریال اعلام کرد.

«کساپا» در تشریح اهداف خود به بهسازی خطوط تولید به منظور جلوگیری از توقفات دستگاه ها و کاهش ضایعات تولید اشاره دارد و همچنین قصد دارد با تامین به موقع و بهینه مواد اولیه، تعداد تامین کنندگان مواد اولیه در جهت ارتقا کیفیت از اهداف تعیین شده را افزایش داده و به دنبال افزایش تولید و فروش در سال ۹۸ است. از سوی دیگر حجم تولید در نظر گرفته شده در ۶ماهه دوم سال ۹۸ بالغ بر ۱۹۱هزار و ۱۹ست است. پیش بینی می شود کاهش تنوع تولید و بهسازی برخی از خطوط تولیدی و افزایش روزهای کاری در برنامه ۶ماهه دوم سال۹۸ افزایش تیراژ تولید نسبت به دوره ۶ماهه اول سال را درپی خواهد شد.

شرکت در سال ۹۸ اخد تسهیلات به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال را در برنامه کاری خود دارد. علاوه بر این با توجه به برنامه اخذ تسهیلات در سال۹۸ پیش بینی می شود هزینه مالی در دوره ۶ماهه منتهی به سال ۹۸ نسبت به ۶ماهه گذشته از روند ثابتی برخوردار باشد و مبلغ هزینه مالی کل سال بالغ بر ۲۶میلیارد و ۴۲۴میلیون ریال برآورد می شود.

این شرکت قصد دارد زنجیره تامین مواد اولیه را از طریق ایجاد سورس های تامین جدید حفظ و بهبود ظرفیت و توان تولید از طریق انجام برنامه های داخلی سازی قطعات را عملیاتی کند. همچنین تجهیزات تولیدی - بهبود سیستم مدیریت کارخانه و نظام های توسعه منابع انسانی و توسعه صادرات از برنامه های با اهمیت شرکت در سال ۹۸ است.

عناوین برگزیده