تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۵۷۹
کد خبر: ۷۱۰۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه_ مجلسی مطرح کرد؛

بزرگترین مرکز اقتصادی شهرستان مبارکه بعد از فولاد «طرح ملی خودکفایی بذر صیفی جات» است

می متالز - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی در آیین افتتاح مرکز رشد بسیج علمی شهرستان مبارکه، تصریح کرد: بزرگترین مرکز اقتصادی شهرستان مبارکه بعد از فولاد «طرح ملی خودکفایی بذر صیفی جات» است.
بزرگترین مرکز اقتصادی شهرستان مبارکه بعد از فولاد «طرح ملی خودکفایی بذر صیفی جات» است

به گزارش می متالز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی در آیین افتتاح مرکز رشد بسیج علمی شهرستان مبارکه ضمن تبریک هفته بسیج و بیان این که همه جا حضور بسیج گره گشا بوده است به یکی از مهمترین طرحهای این دانشگاه، اشاره کرد و گفت: بزرگترین مرکز اقتصادی شهرستان مبارکه بعد از فولاد «طرح ملی خودکفایی بذر صیفی جات» است. فعالیت های دانش بنیان این طرح در دستور کار دانشگاه قرار گرفته و موضوعات آن با سازمان بسیج علمی خیلی مرتبط است.

محمد گلناری عباسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی در آیین افتتاح مرکز رشد بسیج علمی شهرستان مبارکه، با بیان این که همه جا حضور بسیج گره گشا بوده است، اظهار داشت: در طول این سالها دغدغه این بود که بچه های انقلابی، مومن و بسیجی در مباحث اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی با تاکید بر این که می خواهیم ورود بسیج به فعالیتهای دانش بنیان نقطه شروعی باشد که با رویکرد بسیجی و جهادی بسرعت به سمت اهدافی برویم که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کردند، بر آمادگی این دانشگاه برای همکاری با سازمان بسیج علمی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی، در ادامه به سرمایه های انسانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه دارای حدود 100 نفر هیات علمی است و تجربه های ارزشمندی در خصوص مباحث پژوهشی و راه اندازی استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان دارند.

وی در ادامه به امکانات این دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: بسیج دانشجویی و بسیج اساتید هم در گردونه فعالیتهای فناورانه مرکز رشد بسیج ورود پیدا کنند.

وی با بیان این که اگر حمایتی، راهنمایی و هدایتی و شتاب دهنده ای قرار است صورت بگیرد برای نیروهایی باشد که هم روحیه و تعهد دارند و هم مومن  وانقلابی اند، خاطرنشان کرد: جنبه های تخصصی و مهارت آنها را بالا می بریم و زمینه ورود آنها به اکوسیستم را فراهم کنیم.

 

17واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه مجلسی مستقرند

گلناری عباسی، با بیان این که حداقل ده پروژه را از مجموع همکاران و شرکتهای استارت آپی احصا کرده ایم و زمینه سرمایه گذاری و تولید انبوه را دنبال می کنیم، تصریح کرد: در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه که سابقه طولانی دارد حدود 17واحد فناور مستقر اند و نوآوریهایی در زمینه های نانو تکنولوژی و غیر صورت گرفته است.

 

مهمترین پروژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه مجلسی طرح ملی خودکفایی بذر است

وی در ادامه گفت: در حال حاضر مهمترین پروژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه_ مجلسی طرح ملی خودکفایی بذر است که اولین طرح جهادی دانشگاه در سال رونق تولید  محسوب می شود و 16مرداد ماه امسال در مبارکه کلنگ زنی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی با بیان این که با اجرای این طرح ششمین یا هفتمین کشور تولید کننده بذر صیفی جات در جهان خواهیم  بود، اظهار داشت: در این طرح در فاز نخست قرار است 200 میلیون  بذر صیفی را تولید کنیم.

گلناری عباسی با بیان این که سازه های گلخانه  ای و کشت فضای باز درحال انجام است، خاطرنشان کرد: تولید بذر و فناوریهای گلخانه و کشاوری در دستور فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه - مجلسی قرار گرفته است و این طرح خیلی با سازمان بسیج علمی مرتبط است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی، ادامه داد: دنبال این هستیم که تجهیزات مربوط به گلخانه اعم از تجهیزات مربوط به سازه آبیاری، اتوماسیون، گرمایشی، سرمایشی و تجهیزات جانبی را ورود پیدا کنیم و برای آنهایی که وابستگی خارجی داریم بومی سازی انجام شود و به سمتی برویم که گلخانه را با داشتن سیستم فناور بومی متحول کنیم.

وی گفت: بعد از اجرای این طرح علاوه بر خود کفایی نسبی در تولید بذرانتظار داریم در زمینه بومی سازی وخودکفایی در زمینه فناوری گلخانه به درجاتی از پیشرفت برسیم که مشارکت بسیج علمی  کمک کننده است.

 

اشتغال زایی طرح ملی خودکفایی بذر حداقل 1000 نفر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی، خبر داد: این طرح حداقل 500 نفر نیروی تمام وقت و 500 نفر هم بصورت پاره وقت یا غیر مستقیم نیاز دارد که یک تحول اقتصادی است و بعد از فولاد مبارکه بزرگترین مرکز اقتصادی در منطقه  می باشد، این طرح گردش مالی فوق العاده ای دارد، و در حال حاضر هم  آثار اقتصادی خود را نشان  داده است، طرحی است که شرایط اقتصادی و فرهنگی منطقه متحول می شود.

گلناری عباسی خاطرنشان کرد: فناوری گلخانه علیرغم این که فناوری با سطح بسیار بالایی است اما تا حد زیادی وابسته به نیروی انسانی بوده و از نظر اشتغال یک فرصت تلقی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی، خبرداد: طرحی هم با مسئولین شهر مجلسی دنبال می کنیم و می خواهیم شهر علامه مجلسی شهری فناوری و بدون بیکاری بشود.

عناوین برگزیده